YouTube اعلام کرد که قصد دارد یک شتاب‌دهنده (incubator) را راه اندازی کند. و برای این کار با هنرمندان و موسیقی‌دانان به منظور بررسی استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی همکاری می‌کند.

واحد Alphabet (GOOGL.O) Universal Music (UMG.AS) را به عنوان اولین شریک خود برای انکوباتور ثبت کرده است. هنرمندان از جمله Anitta ،Björn Ulvaeus از ABBA و Max Ricther با یوتیوب همکاری خواهند کرد.

نیل موهن اظهار داشت: “این گروه به جمع‌آوری دانش درباره آزمایش‌ها و تحقیقات هوش مصنوعی مولد که در یوتیوب در حال توسعه هستند، کمک خواهد کرد.” او افزود که یوتیوب قصد دارد همکاران بیشتری را به تیم خود اضافه کند.

هوش مصنوعی مولد، نوعی هوش مصنوعی است که قادر به تولید متن، تصاویر، صداها و سایر داده‌ها می‌باشد.

با راه‌اندازی چت‌ جی‌ پی‌ تی در اواخر سال گذشته، این فناوری در صنایع مختلف و موارد کاربردی به کار گرفته شده است. حتی در حالی که قانون‌گذاران در حال بحث و تصمیم‌گیری درباره قوانینی هستند که از سوءاستفاده از آن جلوگیری کنند؛ از جمله نقض حقوق تکثیر و ارسال هرزنامه.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

یوتیوب اعلام کرده است که قصد دارد روی توانایی‌های فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر سرمایه‌گذاری کند، از جمله بهبود ابزار مدیریت حق نسخه، Content ID، به منظور حفاظت از تماشاگران و خالقان محتوا.