یوتیوب با هدف جلب کاربران و تشویق کاربران برای خرید اشتراک پرمیوم یوتیوب، ویژگی جدیدی به نام “پلی‌ابلز” (Playables) را راه اندازی کرده است. Playables بخش مستقلی در یوتیوب است و از طریق اپلیکیشن یوتیوب و همچنین وب سایت قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند بازی‌های آرکید پخش کنند، بدون اینکه نیاز به دانلود هر چیزی داشته باشند. این امر به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی وارد یک بازی شوند.

نحوه اجرای بازی آرکید در یوتیوب

بعد از ورود به این بخش، 2 گزینه برای کاربران باز می‌شود:  Browse و Home

برگه Home لیستی از بازی‌های اخیر است و لیست منتخبی از عناوین محبوب را نمایش می دهد. از سوی دیگر، برگه Browse یک مجموعه گسترده‌تر از بازی‌ها را ارائه می‌دهد که در حال حاضر حدود 37 عنوان دارد.

در حال حاضر این ویژگی جدید یوتیوب در مرحله آزمایشی بتا است و فقط برای گروه محدودی از کاربران پرمیوم یوتیوب فعال است. یوتیوب در نظر دارد در ماه‌های آینده این ویژگی را در اختیار تمامی کاربران قرار دهد.

با Playables بدون نیاز به دانلود بازی کنید

انتخاب اولیه بازی‌ها در Playables شامل عناوین محبوبی مانند Angry Birds Showdown، Brain Out، و Daily Solitaire می‌شود. در حالی که کتابخانه فعلی هنوز تکمیل نیست ولی یوتیوب قصد دارد در آینده بازی‌های بیشتری اضافه کند.

یوتیوب اولین سوریس استریمینگ نیست که یک بازی آرکید را برای مشترکان خود ارائه می دهد، نتفلیکس نیز در نوامبر 2021 بازی آرکید را معرفی کرد اما هنوز موفقیت چندانی کسب نکرده است. بعد از گسترش پلی ابلز یوتیوب مشخص می شود که یوتیوب در ارائه آرکید موفق تر بوده یا نتفلیکس.

چشم انداز یوتیوب برای گسترش Playables

یوتیوب قصد دارد تا تا تاریخ 28 مارس 2024 ادامه ارائه پلی‌ابلز داشته باشد، پس از آن شرکت عملکرد آن را ارزیابی کرده و تصمیمی درباره آینده آن خواهد گرفت. اگر پلی‌ابلز نشان دهد که محبوبیت زیادی دارد، ممکن است به عنوان یک قابلیت دائمی در این پلتفرم تثبیت شود.  همچنین یوتیوب اعلام کرده که در حال تست روی یک چت ربات هوش مصنوعی است.