یوتیوب یکی از پرکاربردترین پلتفرم استریمینگ ویدیو در دنیا است و برای این که بتواند همچنان کاربران خود را حفظ کند و آن‌ها را راضی نگه دارد، ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می کند. یوتیوب برخی از این ویژگی ها را در ابتدا برای مشترکان پرمیوم ارائه می کند. علاوه بر این برخی از این ویژگی ها به صورت مستقیم اطلاع رسانی نمی شوند و کاربران موقع کار با یوتیوب با آن برخورد می کنند. ویژگی جدیدی که یوتیوب در حال کار بر روی آن است، شمارنده بازدیدها و لایک‌ها در ویدیوها است.

ویژگی نمایش لحظه‌ای تعداد لایک و بازدید ویدیوها

در حال حاضر، برنامه یوتیوب این ویژگی را فقط برای کاربران اندروید آنلاک کرده و این دسته از کاربران می توانند تعداد لایک و بازدیدها را ببینند؛ البته این اعداد موقع تماشای ویدیو تغییر نمی کنند. با افزودن این ویژگی، اطلاعات مربوط به لایک و بازدیدهای لحظه‌ای با استفاده از یک انیمیشن جالب به روزرسانی می شوند. این انیمیشن به صورت پویا، در هنگام پخش یا وقفه ویدیو، تعداد لایک و بازدید را نمایش می دهد. انیمیشن قبل از تغییر اعداد وقتی فعال می شود که به یک برنامه دیگر بروید و بعد یوتیوب را دوباره باز کنید.

لازم به ذکر است که یوتیوب در هیچ بلاگی این را به طور رسمی منتشر نکرده ولی یک کاربر یک پستی را در ردیت منتشر کرده و در مورد این ویژگی توضیح داده است.

مشخص نیست این ویژگی از چه زمانی منتشر شده اما به نظر می رسد این آزمایش فقط برای بخشی از کاربران یوتیوب در دسترس است. با این ویژگی میزان بازدید و لایک ها بدون اینکه صفحه رفرش شود، تغییر می کند.

علاوه بر ایجاد چنین ویژگی، یوتیوب در حال ایجاد یک چت ربات هوش مصنوعی است؛ همچنین در حال توسعه یک ویژگی است که کاربران پرمیوم بتوانند بدون دانلود، گیم های آرکید بازی کنند.