یوتیوب در حال آزمایش بر روی یک چت بات هوش مصنوعی جدید است؛ این چت بات هوش مصنوعی با این هدف طراحی شده که به شما در مورد ویدیویی که مشاهده می کنید، اطلاعات بیشتری دهد. این ابزار هوش مصنوعی می تواند به سوالات و پرسش های شما در مورد یک ویدیو پاسخ دهد. همچنین این احتمال وجود دارد که در مورد ویدیوهای آموزشی که در حال مشاهده آن هستید، سوال بپرسد. این ویژگی تجربی همراه با ابزار دیگری معرفی شده و هدف آن هم مرتب سازی نظرات ویدیوها به تاپیک است.

اقدامات جدید یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی

هر 2 ویژگی جدید ارائه شده نتیجه تلاش های گوگل است که برای یکپارچه سازی هوش مصنوعی در خدماتی مانند جستجو؛ جیمیل و مجموعه نرم‌افزارهای تولیدی دفتری ارائه داده است. لازم به ذکر است که قبلا هم ویژگی های زیادی مبتنی برهوش مصنوعی به یوتیوب اضافه شده بود که شامل پس‌زمینه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای ویدیوهای کوتاه، ویژگی دوبلاژ هوش مصنوعی برای ترجمه ویدیوها به زبان‌های دیگر، و پیشنهادهای هوش مصنوعی برای موضوع و صدا در ویدیو است. گزارش های دیگری هم منتشر شده که یوتیوب در حال کار روی هوش مصنوعی است تا بتوانید مانند هنرمندان آواز بخوانید.

2 ابزار جدید هوش مصنوعی یوتیوب کی منتشر می شود؟

یوتیوب اعلام کرده که هر 2 ابزار هوش مصنوعی جدید در حال آزمایش هستند. بر اساس خبری که منتشر شده، ابزار هوش مصنوعی مکالمه ای، فقط به زبان انگلیسی مسلط است و روی ویدیوهای انتخابی برای دستگاه های اندروید و مشترکان پرمیوم ایالات متحده بالای 18 در دسترس است. این افراد می توانند با کلیک بر روی دکمه ” پرسش” که در زیر ویدیو تعبیه شده، به آن دسترسی پیدا کنند. تصاویر نمایشی این ویژگی نشان می دهد که چگونه چت بات بخواهید ویدیو را خلاصه کند یا محتوای مرتبط را پیشنهاد دهد، یا می‌توانید پرسش‌های خود را بنویسید.

هوش مصنوعی جدید یوتیوب

قابلیت های ابزار هوش مصنوعی جدید یوتیوب

قبلا یوتیوب اعلام کرده بود که در ماه ژوئیه قرار است با استفاده از هوش مصنوعی به طور خودکار خلاصه ویدیوها را تولید کند. اما به نظر می رسد ابزار جدید دامنه گسترده تری دارد و نه تنها خلاصه های تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه می دهد بلکه به سوالات خاص و اطلاعاتی در مورد ویدیوها به غیر از ویدیویی که در حال تماشا هستید نیز ارائه می‌دهد.

علاوه بر ابزار هوش مصنوعی مکالمه ای، یوتیوب یک ویژگی جدید دسته بندی نظرات مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده و هدف آن هم مرتب کردن نظرات یک ویدیو در موضوعات مختلف است. این ویزگی در حال آزمایش است و روی تعداد کمی از ویدیوهای زبان انگلیسی نمایش داده می شود. در مواردی که این ویژگی در دسترس است، می‌توانید از طریق یک دکمه جدید به نام “موضوعات” که به همراه گزینه‌های موجود برای مرتب‌سازی نظرات بر اساس “برتر” یا “جدیدتر” نمایان می‌شود، به آن دسترسی پیدا کنید.

یوتیوب در پستی به اهمیت این ویژگی برای یوتیوبر ها و تولید کننده های ویدیو تاکید می کند. این ویژگی موجب می شود کاربران بتوانند از خلاصه نظرات برای تولید محتواهای جدید ایده بگیرند و همچنین به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی در جریان گفتگوهای مختلف در نظرات ویدیوها باشند.