چندماهی است که یوتیوب تلاش‌های گسترده‌تری برای مسدود کردن برنامه های حذف تبلیغاتی دارد. اکنون این شرکت تصمیم گرفته به طور کلی در سراسر جهان برنامه های مسدود کننده تبلیغات را مسدود کند. به این ترتیب، در صورت استفاده از اد بلاکر موقع تماشای ویدیوهای یوتیوب، این برنامه یک اعلان به شما نمایش می دهد و مانع از تماشای ویدیو می شود.

به نظر می رسد هدف یوتیوب از اجرای چنین کاری، ترغیب بیشتر بینندگان به استفاده از اکانت پرمیوم باشد.

مدیر ارتباطات یوتیوب در بیانیه ای ارائه شده به ورج گفته: “یوتیوب می خواهد کاربران را به استفاده از حساب پرمیوم برای حذف تبلیغات تشویق کند.”

علاوه بر این تبلیغات یوتیوب، حامی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان است و از این طریق میلیاردها نفر در سراسر جهان کسب درآمد می کنند.

در ماه ژوئن یوتیوب همچین خبری را گزارش کرده بود و این موضوع را به عنوان یک آزمایش کوچگ پیش برد. اما الان این تلاش یوتیوب به طور گسترده تری در حال انجام است. طی چند هفته گذشته گزارش شده که کاربرانی که از مسدودکننده های تبلیغاتی استفاده می کردند دیگر به ویدیوهای یوتیوب دسترسی ندارند. پستی از طرف Android Authority نیز افزایش گزارش‌ها را برجسته کرده است.

یوتیوب از این به بعد به کاربرانی که از ابزار های مسدودکننده تبلیغات استفاده کنند، اعلان زیر را نشان می دهد. از این بعد برای تماشای ویدیوهای یوتیوب یا باید تبلیغات را ببینید یا اکانت پریمیوم یوتیوب را بخرید. یوتیوب در اواسط تیرماه قیمت اشتراک های پریمیوم را افزایش داد.