یکی از جذابترین برنامه‌های شب یلدا، حافظ خوانی و انجام بازی‌های سرگرم کننده و مفرح با اعضای خانواده است. برای انتخاب بازی های دورهمی شب یلدا چه گزینه‌هایی دارید؟ بازی‌های قدیمی مثل اسم و فامیل یا بازی مافیا که محبوبترین بازی این روز‌ها است، به اندازه کافی برای شب یلدا هیجان انگیز نیستند و آن طور که باید لبخند روی لب‌های اعضای خانواده نمی‌نشانند. بازی‌های فکری متنوعی در بازار وجود دارند ولی متاسفانه هزینه سنگینی دارند. یکی از بهترین کارهایی که برای پیدا کردن بازی‌های دورهمی شب یلدای امسال میتوانید انجام دهید، استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی امسال مهمان دورهمی های یلدایی خواهد بود و قطعا می‌تواند یک گزینه سرگرم کننده در شب یلدا باشد. به نظر شما چه کارهای سرگرم کننده و چه بازی های مفرحی را می‌توان با هوش مصنوعی انجام داد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

هوش مصنوعی چت جی پی تی، مهمان ناخوانده شب یلدا خانواده های ایرانی

چت جی پی تی یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است که می‌تواند به شما در پیدا کردن بازی های سرگرم کننده و هیجان انگیز کمک کند و ایده‌های جذاب ارائه دهد. شاید اولین سوالتان این باشد که چت جی پی تی چیست؟ متاسفانه شرح آن در این مقال نمی‌گنجد، اما در همین حد بدانید که چت جی پی تی به شما کمک می‌کند که یلدای متفاوت تر و البته شادتری را برگزار کنید. چت جی پی تی یک چت ربات است و بر اساس دانش و اطلاعاتی که دارد می‌تواند به تمامی سوالات و درخواست های شما پاسخ دهد؛ این هوش مصنوعی قادر است به تمامی سوالات تخصصی و علمی پاسخ دهد و فقط برای سرگرمی یلدا پیشنهاد ندارد. در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

پیشنهادات ChatGPT برای داشتن یلدایی متفاوت

دنبال برگزاری یک برنامه خاص برای شب یلدا هستید ولی هیچ ایده‌ای ندارید؟ خیلی راحت با نصب اپلیکیشن ChatGPT و گفتگو با آن به زبان فارسی، ایده های مختلف و هیجان انگیز پیدا کنید.

ایده بازی های دورهمی یلدا

هوش مصنوعی خیلی پیشرفته شده است و می‌تواند به شما در  هر سبکی بازی دورهمی پیشنهاد دهد. اکانت ChatGPT4 یک افزونه به نام Game Time دارد که می‌تواند به شما هم بازی پیشنهاد دهد و هم در انجام بازی‌ها کمک کند.

از خود چت‌جی‌پی‌تی پرسیدیم برای این‌که بتواند بهترین بازی را معرفی کند چه اطلاعاتی را باید در اختیارش بگذاریم و پاسخش را ببینید:

  1. تعداد بازیکنان: چند نفر قرار است در بازی شرکت کنند؟
  2. گروه سنی: بازیکنان در چه گروه‌های سنی هستند؟
  3. سطح تجربه: آیا شما و خانواده‌تان تجربه قبلی در بازی‌های رومیزی دارید؟
  4. مدت زمان بازی: ترجیح می‌دهید بازی چقدر طول بکشد؟
  5. نوع بازی: آیا ترجیح خاصی در نوع بازی دارید؟ مثلاً استراتژیک، شانسی، کارتی، یا تخته‌ای؟
  6. موضوعات مورد علاقه: آیا موضوعات خاصی هستند که شما یا خانواده‌تان به آن علاقه‌مندید؟ مثل فضایی، تاریخی، فانتزی و …

برای مثال ما از چت جی پی تی درخواست کردیم برای شب یلدا یک بازی به ما معرفی کند؛ تنها توضیحی که در مورد بازی مطرح کردیم این بود: ” سلام یه بازی دورهمی خانوادگی به ما پیشنهاد میدی که ابزاری هم نخواهد”

حالا در ادامه جواب ChatGPT4 را ببینید. لازم به ذکر است که ما برای پیشنهاد بازی از افزونه Game Time استفاده کردیم.

ایده بازی برای کودکان

اگر به دنبال بازی برای سرگرم کردن کودکان خود هستید تا آن‌ها هم در شب یلدا در کنار سایر اعضای خانواده، اوقات خوشی را داشته باشند، می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید چند بازی مناسب به آن‌ها پیشنهاد دهد.

همچنین می‌توانید از او درخواست کنید که یک بازی مشابه با بازی اسم و فامیل به شما بدهد یا برای بازی پانتومیم، کلمه پیشنهاد دهد و … خلاصه چت جی پی تی همه جوره می‌تواند یک شب یلدای خاطره انگیز به ارمغان آورد.

ایده چیستان و معما

یکی دیگر از ایده های جالب و مفرح برای دورهمی شب یلدا، طرح چیستان و معما است؟؟ اما پیدا کردن چیستان و معمایی که هم جذاب باشد و هم منحصر بفرد کمی مشکل بود که الان قطعا چت جی پی تی می‌تواند ایده‌های ناب و خاصی را به شما پیشنهاد دهد که هیچ کجا نمونه آن را پیدا نمی‌کنید. حتی شمایی که دارنده اکانت چت جی پی تی هستید، می‌توانید از خود چت جی پی تی تقلب کنید و جواب را بپرسید.

و اما معماهایی که چت جی پی تی مطرح کرده را ببینید:

نکته قابل توجه در مورد این این هوش مصنوعی این است که طوری طراحی شده که هر سری یک بازی جدید، معما و چیستان به شما پیشنهاد می‌دهد و اصلا پیشنهاداتش مشابه با این موارد نخواهد بود. بی نهایت دیتا دارد که متناسب با درخواست شما، در اختیارتان می‌گذارد.

راهنمایی در مورد بازی‌های بردگیم و کارتی

“من می توانم به سرعت بازی های رومیزی یا بازی های کارتی را برای بازیکنان در هر سنی توضیح دهم.”

اگر از قبل بردگیم یا هر بازی دیگری دارید می‌توانید در مورد نحوه اجرای این بازی از او راهنمایی بگیرید. همانطور که در توضیحات  افزونه  Game Time آمده به شما کمک خواهد کرد.

ایده فال حافظ با یلدا

حافظ خوانی در شب یلدا فرهنگ دیرینه ایرانی‌ها است و فال گرفتن با کتاب حافظ آن هم در شب یلدا هیچوقت جایگزین نخواهد داشت. گویا چت جی پی تی هم متوجه این مورد است و فال شب یلدا را با چاشنی طنز همراه می‌کند. فال گرفتن با هوش مصنوعی در حد تست و سرگرمی را پیشنهاد می‌کنیم، حتما امتحان کنید و شاهد خنده‌ اعضای خانواده خود باشید.

جمع بندی

شب یلدا یکی از شب‌های سنتی و مهم در فرهنگ ایرانی است که معمولاً با برنامه‌های خانوادگی و سرگرمی‌های متنوع همراه است. چت‌جی‌پی‌تی، به عنوان یک هوش مصنوعی پیشرفته، می‌تواند در برگزاری این شب خاطره‌انگیز و سرگرم‌کننده به شما کمک کند. همچنین تصویر شاخص این مقاله با هوش مصنوعی Dall.E3 که بر روی Chatgpt4 در دسترس است تولید شده است.