در تاریخ 29 اوت، شرکت اجتماعی (X) که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می‌شد، اعلام کرد که از این پس تبلیغات سیاسی از سوی نامزدها و احزاب در ایالات متحده را مجاز خواهد کرد و تیم امنیت و انتخابات خود را قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2024 گسترش خواهد داد.

قبل از اینکه میلیاردر ایلان ماسک در اکتبر شرکت را به دست آورد، توییتر از سال 2019 تا حالا تمام تبلیغات سیاسی را به صورت جهانی ممنوع کرده بود. در ژانویه، توییتر این ممنوعیت را لغو کرد و به تبلیغات “بر اساس علت” در ایالات متحده که به افزایش آگاهی از مسائلی مانند ثبت نام رأی‌دهندگان می‌پردازند، اجازه داد. ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد انواع تبلیغات سیاسی که در این پلتفرم مجاز خواهد بود را گسترش دهد.

تصمیم به اجازه تبلیغات سیاسی به شرکت X امکان ایجاد فرصتی برای افزایش درآمد را فراهم می‌کند. زیرا تبلیغ‌دهندگان بسیاری به دلیل نگرانی از اتصال به محتوای نامناسب، از این پلتفرم دور شده یا مخارج خود را کاهش داده‌اند. با اجازه تبلیغات سیاسی، شرکت می‌تواند تعداد بیشتری تبلیغات جذاب برای تبلیغ‌دهندگان جذب کند و درآمد خود را افزایش دهد.

در یک نوشته وبلاگی روز سه‌شنبه، شرکت (X) اعلام کرده است که تیم‌های خود را برای مقابله با تلاش‌های تغییر محتوا و “تهدیدهای ناشناخته” گسترش خواهد داد.

شرکت اعلام کرده است که قصد دارد مرکز شفافیت تبلیغات جهانی ایجاد کند، که به کاربران اجازه می‌دهد ببینند کدام تبلیغات سیاسی در (X) ترویج می‌یابند. همچنین، شرکت افزوده است که تبلیغات سیاسی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند یا به منظور تضعیف اعتماد عمومی به یک انتخابات هدف دارند، ممنوع است.

(X) همچنان مانند دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، به دلیل عدم اقدامات کافی در جلوگیری از محتوای گمراه‌کننده یا نادرست در زمان انتخابات بزرگ، انتقاداتی را تجربه می‌کند. همچنین، پس از خرید شرکت توسط ایلان ماسک، پلتفرم (X) به خصوص به سوالاتی در مورد آمادگی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. این اتفاق در پی اخراج هزاران کارمند، از جمله اعضای تیم اعتماد و ایمنی پیش آمد.