ایکس یا همان توییتر سابق در روز سه شنبه 17 اکتبر اعلام کرد که در حال انجام آزمایش جدیدی است. طبق این اعلام کاربران جدید توییتر یا همان ایکس برای تعامل با پست‌ها، یک دلار هزینه در سال باید پرداخت کنند.

طبق گزارشی، این آزمایش در حال حاضر فقط در نیوزلند و فیلیپین انجام می شود و عموم کاربران را درگیر نمی کند. کاربران با پرداخت هزینه می‌توانند پست بگذارند، ری پست کنند، لایک کنند و پاسخ دهند. کاربران رایگان جدید هم فقط می توانند پست ها را بخوانند و اکانت های دیگر را دنبال کنند.

اشتراک سالانه ایکس

این شرکت اعلام کرده که انجام این کار ربطی به سودآوری پلتفرم ندارد و تنها برای تقویت تلاش های ما برای کاهش هرزنامه ها و متعادل کردن دسترسی به پلتفرم انجام گرفته است.

هم چنین این شرکت اعلام کرد که نتایج اثر بخش این برنامه را برای مبارزه با هرزنامه به اشتراک می‌گذارد.

ایلان ماسک اعلام کرده که قصد دارد برای استفاده از خدمت یا محصول خود از کاربران پرداخت ماهانه دریافت کند. در حالی که در برنامه آزمون انجام شده پرداخت به صورت سالیانه انجام می‌گیرد. از نظر اصول اخلاقی دریافت اشتراک به صورت ماهانه و سالیانه هر دو به یک اندازه قابل قبول هستند و رویکرد یکسانی دارد.

در ماه ژوئن که ایکس همان توییتر بود، تصمیم گرفت که کاربران برای مشاهده پست ها باید به حساب کاربری خود وارد شوند تا بتوانند پست ها را ببینند. اما بعد از چند روز توییتر از این تصمیم صرفنظر کرد و به کاربران اجازه داد بدون ورود به حساب کاربری خود پست ها را ببینند.

هدف از انجام این کار ممکن است به دلیل افزایش دسترسی عمومی به پست یا به منظور تغییر در سیاست دسترسی به محتوا انجام گیرد.

گزارشاتی از شرکت اطلاعاتی Simialrweb وجود دارد که نشان می دهد، ترافیک X بعد از یک سال از خرید ایلان ماسک کاهش پیدا کرده است. این شرکت اقدامات شدیدی را برای کاهش هزینه ها و شروع به کسب سود انجام داده است.

در ماه گذشته، لیندا یاکارینو، مدیرعامل شرکت در یک مصاحبه گفت که X در سال 2024 به سودآوری می رسد.

X در حال حاضر فقط یک برنامه پرداخت ماهانه 8 دلاری دارد. با این حال، طبق کدی که اخیراً کشف شده است، این شرکت ممکن است سه سطح برتر را معرفی کند که یکی کاملاً بدون آگهی است.