بلواسکای یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب است که به عنوان رقیب توییتر از آن یاد می کنند. 16 نوامبر 2022، اولین پست در بلواسکای منتشر شد و روش ثبتنام در این اپلیکیشن بر اساس دعوتنامه بود. به گفته تیم این پلتفرم، اکنون بلواسکای 2 میلیون کاربر دارد. بلواسکای در آستانه یکسالی و با حمایت جک دورسی، به این میزان کاربر دست پیدا کرده است.

تیم بلواسکای گفته: ” ما مشتاق هستیم که به رشد شبکه اجتماعی کاملاً شفاف خود ادامه دهیم.”

جزئیات برنامه بلواسکای برای رقابت با توییتر

اپلیکیشن رسانه اجتماعی بلواسکای تصمیم دارد یک رابط وب عمومی اضافه کند؛ در اینصورت کاربران قادر خواهند بود پست ها را بدون ورود به حساب کاربری مشاهده کنند. در حال حاضر برای عضویت در بلواسکای لازم است که یک کد دعوت داشته باشید.

همچنین بلواسکای گفته بزرگترین اولویت آن، فاز اتحادیه است که به افراد این امکان را می دهد با استفاده از شبکه منبع باز AT Protocol بلواسکای، سرورهای خود را راه اندازی کنند. هدف آن هم ایجاد قدرت و کنترل بیشتر بر فضای آنلاین شخصی است.

کاربران می توانند از AT Protocol با هر کسی ارتباط برقرار کنند که ممکن است کاربردهای زیادی داشته باشد.

شرکت های فناوری از رویکردی به نام Federation استفاده می کنند که برای جلوگیری از وابستگی کاربران به یک پتلفرم واحد کاربرد دارد. بر اساس این رویکرد، داده ها را به جای نگهداری توسط یک شرکت واحد، توسط سرورهای مستقل نگهداری می کنند و باعث می شود کاربران به داده های خود مالکیت داشته باشند. با وجود چنین قابلیتی با از کار افتادن یک سرویس، کاربران می توانند پست و مخاطبین خود را سیو کنند.

قابلیت هایی که به بلواسکای اضافه خواهد شد

ویژگی‌های بیشتری که به پلتفرم اضافه خواهند شد، شامل اعلان‌های فوری برای گوشی شما، لیست کاربران، پیشنهاد دنبال‌کنندگان، تأیید ایمیل 24A، ترجیحات مرتب‌سازی موضوعات بیشتر، زمان بارگیری بهبودیافته، و ارتقاء دسترسی که شامل متن جایگزین بهبودیافته، چشمک زدن صفحه، و برچسب‌های مؤلفه نیز می‌شود.