سرمایه‌گذاری‌گذار شبکه اجتماعی ایکس (X) می‌تواند در اوایل سال 2024 سودآوری کسب کند، به گفته مدیرعامل اجرایی لیندا یاکارینو در یک مصاحبه گسترده که در آن به پیشرفت شرکت تحت مالک میلیاردر ایلان ماسک دفاع کرد.

حضور در کنفرانس Code شرکت Vox Media به عنوان یکی از اولین اقدامات لیندا یاکارینو بعنوان مدیرعامل اجرایی پلتفرمی است که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد. او در این ۱۰۰ روز اول خدمت در نقش مدیرعامل با سوالاتی در مورد استقلال او در این نقش و توانایی شرکت در جلب تبلیغ‌کنندگان مواجه شده است. تبلیغ‌کنندگان به دلیل تغییرات سریع در پلتفرم و شخصیت متقدم ایلان ماسک که موجب بحرانات مختلف شده است، نسبت به تبلیغ در این پلتفرم مراقبت بیشتری دارند.

یاکارینو گفت: “سرعت تغییر و دامنه جاه طلبی در X واقعاً در هیچ جای دیگری وجود ندارد.”

لیندا یاکارینو در مورد تخمین‌های شخص سومی که نشان می‌دهند تعداد کاربران فعال برنامه X به رتبه 25 پس از برنامه ساعت سامسونگ افتاده است، صحبت می‌کند. او اعلام کرد که معیارهای کلیدی مرتبط با زمان صرف شده در برنامه X “بسیار مثبت در حال پیشرفت هستند”، اما جزئیات خاصی را ارائه نکرد.

در واقع، او به این اشاره می‌کند که تعداد کاربران فعال ممکن است کاهش یافته باشد اما معیارهای دیگری که نشان دهنده تعامل و زمانی که کاربران در برنامه X صرف می‌کنند، بهبود یافته‌اند. او جزئیات دقیق‌تری را ارائه نمی‌دهد، اما تاکید دارد که عملکرد برنامه X در بعضی از جنبه‌ها بهبود یافته است.

لیندا یاکارینو افزود که حدود 1500 تبلیغ‌کننده در 12 هفته گذشته به پلتفرم بازگشته‌اند و 90٪ از 100 تبلیغ‌کننده برتر شرکت به پلتفرم بازگشته‌اند.

لیندا یاکارینو در حالی که به سوددهی شرکت در سال آینده اشاره کرد، به وضعیت حقوقی شرکت ایکس هم اشاره ای داشت. این شرکت با چندین دعوای حقوقی روبه‌رو است که ادعا می‌کند که شرکت به پرداخت اجاره برای دفاتر خود و میلیون‌ها دلار سودوپرداختی به هزاران کارمندی که اخراج شده‌اند، عمل نکرده است. به عبارت دیگر، ایکس به مشکلات مالی و حقوقی نیز برخورد کرده است در حالی که از سودآوری آینده صحبت می‌کند.

از زمانی که ایلان ماسک در ماه اکتبر شرکت رسانه اجتماعی ایکس را خریداری کرد، این شرکت با مشکلاتی در حفظ تبلیغ‌کنندگان مواجه شده است. تبلیغ‌کنندگان از انتشار محتوای نامناسب و نادرست نگران بوده‌اند، زیرا تحقیق‌کنندگان و گروه‌های فعال در این زمینه افزایش پست‌ محتوای نفرت‌آمیز را گزارش کرده‌اند. این افزایش در انتشار محتواهای نفرت‌آمیز سبب نگرانی تبلیغ‌کنندگان شده است و آنها در خفا به انتشار تبلیغات خود در کنار محتواهای نامناسب می‌پردازند.