چند روز پیش مایکروسافت اعلام کرده بود که “ ویندوز 10 هم به هوش مصنوعی کوپایلوت مجهز می شود” و اکنون می توان این ویژگی را در ویندوز 10 مشاهده کرد. نسخه پیش نمایش دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران این ویندوز فعال شده است. مایکروسافت copilot را در ویندوز 11 قرار داده بود ولی بعد از مدتی اعلام کرد که به ویندوز 10 هم اضافه می شود. از آنجایی که ویندوز 10 محبوبیت بیشتری بین کاربران مایکروسافت دارد، این حرکت مایکروسافت، یعنی اضافه کردن هوش مصنوعی به ویندوز 10 خیلی منطقی تر بود.

البه ویندوز 11 هم تاکنون توانسته بیش از نیم میلیارد کاربر را به خود جذب کند که بسیار شگفت انگیز است.

دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای ویندوز 10

شباهت زیادی بین copilot در ویندوز 10 و 11 وجود دارد. در سمت راست تسک بار، دکمه ای قرار دارد که این امکان را به کاربر می دهد به راحتی به کوپایلوت دسترسی پیدا کنند. به کمک این دستیار هوش مصنوعی می توانید از چت بات مایکروسافت که نام آن به تازگی از بینگ به کوپایلوت تغییر پیدا کرده، سوال بپرسید.

علاوه بر این شباهت ها، تفاوت هایی هم بین عملکرد کوپایلوت در 2 ویندوز وجود دارد که یکی از آن ها تفاوت ساختاری 2 سیستم عامل مایکروسافت است. خیلی بدیهی است که ویندوز 10 نسبت به ویندوز 11 از یکسری قابلیت ها بی بهره است.

کاربران ویندوز 10 هور و پرو که در ویندوز اینسایدر حساب کاربری دارند، می توانند از نسخه پیش نمایش کوپایلوت استفاده کنند. احتمالا به زودی تمامی کاربران ویندوز 10 بتوانند از کوپایلوت استفاده کنند.

همچنین مایکروسافت در ماه اخیر اعلام کرده بود که احتمالا در سال 2024، ویندوز 12 منتشر خواهد شد. فعلا خبر انتشار ویندوز 12 در حد شایعه است و باید منتظر خبر از مایکروسافت باشیم.