امروز بعد از قطعی شدن عدم بازگشت آلتمن و برکناری میرا موراتی، جایگزین او به سرعت انتخاب شد. Emmett Shear، موسس و مدیرعامل سابق توییچ، به عنوان مدیر عامل جدید OpenAI انتخاب کرد.

Emmett Shear طی انتشار یک پست در x اعلام کرد که او یک تماس از شرکت ایکس دریافت کرده که از او خواسته به عنوان مدیرعامل موقت شرکت OpenAI انتخاب شود. او گفته بود: ‘بعد از مشاوره با خانواده‌ام و فقط تفکر در مورد آن برای چند ساعت، پذیرفتم.'”

او بعد از قبول کردن این منصب، اعلام کرد، دلیل برکناری سم آلتمن را مشخص کند.

Emmett Shear چه کسی است؟

شیر یک نام بزرگ در ولی‌نای سیلیکون است – اما برای بیشتر مردم، ناشناخته است. شیر، توییچ را در سال 2007 تاسیس کرد؛ یک سایت پخش زنده که به طور 24 ساعته زندگی جاستین کار را پخش می کرد و به یک پدیده جهانی تبدیل کرد.

“توییچ در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱ میلیارد دلار توسط آمازون خریداری شد و شیر در سال گذشته از سمت مدیرعامل توییچ استعفا داد.”

توییچ خود را در یک جنگ تنش‌زا با یوتیوب به دلیل جذب استعدادها، با اینکه یوتیوب توانسته بود با تعدادی از شخصیت‌های معروف توییچ توافق‌های پخش انحصاری و پر درآمد بسته کند، می‌یافت.

نظر Emmett Shear در مورد مقام جدید

“وقت گذرانی با او هر چند همانند تصورم موفق‌کننده بود و من با خوشحالی از استخدام تمام‌وقت دوری می‌کردم.”

“من این شغل را به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعلی وجود یافته انتخاب کردم. وقتی هیئت مدیره وضعیت را به اشتراک گذاشت و از من خواست تا این نقش را بپذیرم، سریع تصمیم گیری نکردم و در نهایت، احساس کردم که وظیفه دارم کمک کنم.

صعود سریع امت شیر به عنوان مدیرعامل OpenAI او را مسئول یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دنیای هوش مصنوعی امروز می‌کند.

تکنولوژی قدرتمند پشت این چت‌بات به نام مدل زبان بزرگ یا LLM است. این یک مدل هوش مصنوعی است که براساس آموزش از میزان زیادی از داده‌هاقابلیت پردازش و تولید زبان انسانی را دارد.