شرکت سونی نسخه دیگری از پلی استیشن PS5 که مدل کوچکتری از آن است را رونمایی کرد. سونی تاریخ عرضه PS5 Slim را در ماه نوامبر اعلام کرد.

مشخصات مدل PS5 Slim

این مدل کنسول در مقایسه با نسخه اولیه حجم و وزن کمتری دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق تر به لحاظ وزن و حجم این مدل را با مدل اولیه بررسی کنیم، باید بگوییم که حجم کنسول PS5 Slim در مقایسه با نسخه اولیه 30 درصد حجم و 24 درصد وزن کمتری دارد. البته گفتنی است که این درصدها حدودی بوده و به مدل کنسول انتخابی شما هم بستگی دارد.

همچنین سونی رویکردی ماژولار را هم در طراحی نسل جدید کنسول ها در پیش گرفته و یک برآمدگی کنار PS5 Slim وجود دارد که محل جاگیری دیسک درایور است. با این وجود، سونی این امکان را به شما داده که در صورتی که به دیسک درایور نیازی نداشتید، مدل استاندارد را باز کنید و با تعویض پانل کناری، آن را به مدل دیجیتال تبدیل کنید.

سید شومن، مدیر بخش ارتباط محتوای سونی گفته که PS5 جدید دارای 4 پانل روی سطح خود است که 2تای بالا ظاهری براق دارند و پانل پایینی هم مات است.

همچنین، خریداران مدل دیجیتال PS5، می‌توانند بعدا دیسک درایو را به طور جداگانه به آن اضافه کنند. قیمت دیسک درایو 80 دلار اعلام شده که توسط سونی هم به فروش می‌رسد.

در 2 طرف پلی استیشن 5 2 بریدگی قابل مشاهده است و چینش پورت‌ها هم از یک USB-C و یک USB-A در قسمت جلو به 2 پورت USB-C تغییر کرده است. استند مخصوص قراردادن PS5 Slim هم که برای قرارگیری افقی است در این جعبه محصول وجود دارد. قیمت استند مخصوص قرارگرفتن افقی با قیمت 30 دلار قابل خریداری است.

همچنین این 2 مدل دیجیتال و دیسک خور PS5 Slim یک درایو SSD یک ترابایتی دارند و دیگر خبری از حافظه 825 گیگا بایتی نیست.

PS5 Slim چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟

سری جدید کنسول پلی استیشن 5 سونی در نوامبر ماه سال جاری به بازار آمریکا عرضه می‌شود. قیمت این کنسول، در نسخه دیجیتال 450 دلار و در نسخه دیسک خور یا همان استاندارد 500 دلار است.

همچنین سونی اعلام کرده که در ماه های پس از عرضه رسمی این کنسول در آمریکا، در ماه های دیگه هم فروش تدریجی آن آغاز می‌شود. علاوه بر این با معرفی سری جدید، تولید مدل اولیه PS5 متوقف شد و بعد از تمام شدن موجودی، مدل اسلیم از پلی استیشن 5 در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است که ماه های اخیر، اخبار زیادی در مورد رونمایی از سری جدید کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده بود و حتی تصاویر رسمی آن هم در هفته های گذشته لو رفته بود اما بالاخره سونی در تاریخ 10 اکتبر از PS5 Slim خود رونمایی کرد.