اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است و طبق اعلام گزارش ها چند هفته ای است که این هدست پیشرفته در واحدهای چینی در حال اجرا است.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، منابع نزدیکی این گزینه را مورد بررسی قرار دادند و مطمئن شدند تا پایان ماه ژانویه، این ویژن پرو به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

قیمت این هدست در ماه ژوئن با قیمت 3,499 دلار اعلام شده بود و انتظار می رفت که ویژن پرو تا اوایل سال 2024 وارد بازار آمریکا شود.

اخیرا شرکت فناوری عظیم روز چهارشنبه از طریق ایمیل با توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری تماس گرفت و آن‌ها را به آماده‌سازی برای ورود Vision Pro تشویق کرد. این ارتباط بر اهمیت آزمون برنامه با استفاده از آخرین ابزارها تأکید داشت و توسعه‌دهندگان را به ارسال نرم‌افزار خود به اپل برای بازخورد ارزشمند تشویق کرد.

اپل ویژن پرو: همه چیزی که باید بدانید

طراحی

پیش زمینه این هدست جلوه ای شیشه ای دارد و بدنه آن از آلومینیوم است و به یک “سربند نور” وصل می شود. ویژن پرو اپل طوری طراحی شده تا محکم با صورت کاربر پیوند داشته باشد و نورهای خروجی را مسدود کند. تنظیم بند عینک ها هم بسیار آسان است و از یک بند الاستیک محکم در آن استفاده شده است.

قدرت دوگانه چیپ

یک ساختار 2گانه چیپ برای تجربه سه بعدی جذاب از ویژن پرو موجود است. چیپ اپل M2، که به عنوان برترین چیپ در عینک‌های واقعیت مجازی شناخته شده است، گرافیک پیشرفته را ارائه می‌دهد، سیستم VisionOS را مدیریت می‌کند و الگوریتم‌های تصویری را پشتیبانی می‌کند. به علاوه، چیپ جدید اپل R1 اطلاعات از دوربین‌ها، حسگرها و میکروفون‌ها را با سرعت انتقال تصاویر ثبت‌شده 12 میلی‌ثانیه پردازش می‌کند

ویژگی بصری

از نمایشگرهای میکرو-OLED با بیش از 23 میلیون پیکسل، ویژن پرو دقتی را که بیشتر از 4K برای هر چشم است، استفاده شده است.

دقت در تعامل

سیستم پیگیری دستگاه از دیودها و دوربین‌های فروسرخ برای پروژه کردن الگوهای نوری دقیق بر روی چشم‌های کاربر استفاده می‌کند، که امکان عملکرد دقیق پیگیری چشم را فراهم می‌کند. این ویژگی نیاز به یک کنترل‌گر را از بین می‌برد و به کاربران این امکان را می‌دهد که با نگاه و حرکت، عناصر را انتخاب کنند. پیگیری دست در هماهنگ بودن با حرکات چشم باعث افزایش دقت در تشخیص اراده‌های کاربر می شود.