احراز هویت با ایمیل در واتساپ یکی از قابلیت‌هایی است که واتساپ به تازگی آن را اضافه کرده و الان در حال عرضه یک ویژگی جدید به نام secret codes است که به کمک آن می‌توانید گفتگوهای شخصی خود را قفل کنید. البته واتساپ در ابتدای امسال هم گفتگوهای قفل شده را معرفی کرد تا کاربران بتوانند چت های حساس خود را پنهان کنند و الان با عرضه این ویژگی، یک لایه حفاظتی بیشتر اضافه کرده تا در صورت دسترسی شخص به گوشی شما، استفاده از آن سخت تر باشد.

واتساپ در ماه مه اعلام کرده بود که گزینه قفل چت را به زودی ایجاد می کند تا کاربران بتوانند چت های خود را قفل کنند و آن را در یک پوشه جداگانه قرار دهند که فقط با گذرواژه دستگاه شما، تشخیص چهره و اثر انگشت قابل دسترسی است. الان شرکت به قول خود عمل کرده و کاربران می توانند برای چت های شخصی خود گذرواژه منحصربفرد ایجاد کنند.

ویژگی قفل کردن چت خصوصی

با این قابلیت به جای اینکه تمامی چت های قفل شده در یک پوشه نمایش داده شوند، اکنون می‌توانید برای آن رمز بگذارید. رمزی که انتخاب می کنید می تواند شامل حروف، اعداد، کاراکترهای خاص و شکلک ها باشد. با استفاده از چنین قابلیتی دیگر کسی متوجه نمی شود یک پوشه گفتگوی قفل شده دارید.

سکرت کد واتساپ

نظر مارک زاکر برگ در مورد این ویژگی

مارک زاکر برگ، مدیرعامل متا، در کانال واتساپ خود اعلام کرد: ‘کد مخفی برای قفل گفتگوها در واتساپ به‌روزرسانی شده است تا بتوانید گفتگوهای خود را با یک رمز عبور منحصر به فرد محافظت کنید.’

از این لحظه به بعد می توانید تنظیم کنید که چت های قفل شده فقط زمانی نمایش داده شوند که کد مخفی خود را در نوار جستجو وارد کنید تا کسی نتواند به طور تصادفی به چت های شما دسترسی داشته باشد. لازم است بدانید می توانید اجازه دهید چت های قفل شده شما در فهرست گفتگوها نمایش داده شوند.

قابلیت کدهای مخفی اجرا شده و به مرور در ماه های آینده به صورت جهانی در دسترس همه قرار می گیرد.