متا امروز اعلام کرد که قصد دارد قابلیت چت صوتی را برای گروه های بزرگ با تعداد حداقل 33 نفر تا حداکثر 128 نفر عرضه کند. قابلیت جدیدی که متا از آن صحبت می کند، مشابه با تماس صوتی دیسکورد و تلگرام است؛ یعنی چت صوتی بدون نیاز به زنگ زدن ادامه پیدا می کند و کاربران می توانند موقع چت، پیام ارسال کنند.

این اولین باری نیست که واتساپ متا از قابلیت هایی که قبلا در تلگرام بوده، الگو برداری می‌کند. چند روز پیش واتساپ اعلام کرد که قصد دارد ویژگی “ نام کاربری برای کانال ها” را اضافه کند که دقیقا همین ویژگی در تلگرام هم موجود است.

ویژگی تماس صوتی واتساپ برای گروه های بزرگ

این ویژگی در ماه اوت امسال برای اولین بار در آزمایش بتا مشاهده شد و با نمایش یک آیکن ” موج” در بالا سمت راست یک گروه چت کار می کند. این آیکن سپس یک پنجره کوچک با یک دکمه سبز بزرگ نشان می دهد که شروع چت صوتی نوشته شده است. با ضربه زدن روی این دکمه، چت صوتی شروع می شود. اعضای گروه بعد از آن یک اعلان فشاری دریافت می کنند تا به جای یک تماس تلفنی معمولی، وارد چت شوند.

تماس گروهی واتساپ

در مرکز کمک واتساپ، یک صفحه پشتیبانی وجود دارد که درباره چگونگی شروع یک چت صوتی و محدودیت های این ویژگی را شرح دهد. محدودیت هایی که ممکن است رخ دهد این است که همه افراد چت صوتی را ترک کنند یا اگر بعد از 60 دقیقه یک نفر داخل تماس باشد، آن تماس به شکل خودکار تمام می شود.

این ویژگی یک بنر در پایین صفحه نمایش می دهد و نشان می دهد که چه کسانی در چت صوتی نیستند و اطلاعات چت شامل وضعیت چت و مدت زمان آن در بالای صفحه نمایش داده می شود. برای خروج از چت هم کاربران می توانند روی ایکن قرمز رنگ که در سمت راست نوار در بالای صفحه وجود دارد، ضربه بزنند. یک کلید سایلنت کردن هم در سمت چپ این نوار موجود است.