واتساپ هم مانند سایر پیام رسان ها برای بهبود تجربه کاری، در حال اضافه کردن یکسری قابلیت ها است؛ قفل کردن چت خصوصی، یکی از ویژگی های جدیدی است که واتساپ در نظر دارد روی آن کار کند. واتساپ آپدیت جدیدی با شماره نسخه 2.23.25.20 داشته که در فروشگاه گوگل پلی موجود است؛ در این آپدیت متوجه شدیم که واتساپ در حال کار روی اشتراک گذاری استاتوس ها در اینستاگرام است. با عرضه چنین قابلیتی کاربران خیلی راحت می‌توانند محتوای خود را در اینستاگرام هم منتشر کنند.

گویا شرکت متا در حال وصل کردن تمامی اپلیکیشن های خود به یکدیگر است؛ چرا که چنین ویژگی را قبلا در تردز پیاده سازی کرده بود و کاربران می توانستند محتوای تردز خود را در اینستاگرام هم منتشر کنند. با وجود اینکه واتساپ نسبت به رقیب خود تلگرام عقب است، اما به دلیل این که متا را در پشت خود دارد، از این جهت نسبت به تلگرام برتری دارد.

در تصویری که می‌بینید، واتساپ علاوه بر گزینه اشتراک گذاری استاتوس در فیسبوک، در حال بهبود ویژگی به‌اشتراک‌گذاری استاتوس‌های واتساپ در اینستاگرام است و در آینده نزدیک آن را برای همگان منتشر می کند. لازم به ذکر است، کاربران همچنان می توانند با مدیریت مخاطبان استوری اینستاگرام، کنترل کاملی را بر محتوای خود داشته باشند.

اشتراک گذاری استاتوس

ویژگی اشتراک گذاری استاتوس در واتساپ

با وجود اینکه جزئیات زیادی از این ویژگی در دسترس نیست اما توسعه همچین قابلیتی نه تنها موجب صرفه جویی در زمان می شود بلکه موجب می شود، محتوای خود را به صورت یکپارچه تر و هماهنگ تر واتساپ و اینستاگرام به اشتراک بگذارند و تجربه بهتری از تبادل محتوا بین این 2 پلتفرم داشته باشند. استفاده از این ویژگی کاملا اختیاری است و کاربران می توانند آن را فعال یا غیر فعال کنند.