آیا شده در تلگرام بلاک شوید؟‌! بلاک شدن معمولا پس از یک دعوا رخ می‌دهد و شما احتمالا انتظارش را دارید. اما اگر شک دارید که کسی شما را بلاک کرده یا نه، این مقاله نامبرلند درباره روش‌های تشخیص بلاک شدن در تلگرام و راه‌حل‌های ممکن برای رفع بلاکی را باهم خواهیم خواند.

روش‌های تشخیص بلاک شدن در تلگرام

در ادامه چند روش برای تشخیص بلاک شدن در تلگرام را برایتان نام برده‌ایم و توضیح داده‌ایم.

  • بررسی وضعیت آنلاین بودن اکانت
  • بررسی عکس پروفایل
  • چک کردن وضعیت ارسال پیام
  • برقراری تماس صوتی
  • ادد کردن مخاطب موردنظر در یک گروه

بررسی وضعیت آنلاین اکانت

بهترین و ساده ترین راه برای اینکه بفهمید کسی شما را بلاک کرده یا نه، نگاه کردن به وضعیت آنلاینی یا لست سین تلگرام آن شخص است.

وارد صفحه چت خود با شخص موردنظر شوید، اگر آخرین بازدید را می‌بینید،‌ پس شما را بلاک نکرده. اما اگر با این پیام روبرو شدید «آخرین بازدید خیلی وقت پیش» یا «last seen a long time ago» یعنی بلاک شده‌اید!

بررسی عکس پروفایل

یک نشانه دیگر بلاک شدن در تلگرام، عدم نمایش عکس پروفایل کاربر است. اگر قبلاً پروفایل شخص را می‌دیدید و الان عکس پروفایلش ناپدید شده ممکن است بلاکتان کرده باشد. اما دقت کنید که این نشانه قطعی نیست و بازهم باید عبارت «آخرین بازدید خیلی وقت پیش» یا «last seen a long time ago» را ببینید تا مطمئن شوید. چراکه ممکن است فقط عکسش را برداشته باشد!

چک کردن وضعیت ارسال پیام

وقتی پیام به شخص موردنظر می‌دهید و فقط یک تیک می‌خورد و تیک دوم (علامت تحویل) هرگز ظاهر نمی‌شود، به این معناست که پیام شما هرگز به مخاطب نرسیده است و ممکن است نشانه بلاک شدن شما باشد.

برقراری تماس صوتی

یک نشانه دیگر برای تشخیص بلاک شدن در تلگرام، این است که هرگز نمی‌توانید با آن شخص تماس بگیرید. اگر سعی کنید با با شخص موردنظر تماس بگیرید و تماس شما هر بار به‌طور خودکار قطع شود احتمالاً توسط آن کاربر بلاک شده‌اید.

اضافه کردن مخاطب موردنظر در یک گروه

این موضوع هم می تواند یکی از راه‌های تشخیص بلاک شدن در تلگرام باشد اما به هیچ وجه قطعی نیست. اگر شما نمی‌توانید شخص موردنظر را در گروه‌هایی که دارید اضافه کنید،‌ ممکن است نشانه بلاک شدن توسط آن فرد باشد!‌

اما ممکن است بلاک هم نشده باشید و به این دلیل باشد که آن شخص تنظیمات حریم خصوصی خود را بسته است.

آیا امکان رفع مسدودی در تلگرام وجود دارد؟

وقتی شخصی شما را بلاک کرده فقط خودش باید تصمیم بگیرد تا شما را از بلاک در بیاورد و هیچ راه حل فنی برای دور زدن بلاک وجود ندارد.

اما می‌توانید با او از طریق‌های دیگر صحبت کنید و نظرش را عوض کنید!

یا اینکه دیلیت اکانت کنید و دوباره با همان شماره اکانت بسازید.

چیکار کنیم در تلگرام بلاک نشویم؟

وقتی کسی شما را بلاک کند یعنی نمی‌خواهد با شما صحبت کند؛‌ و برای اینکه اوضاع به این نقطه نرسد باید در روابط خود ادب و احترام را رعایت کنید. مثلا مراقب باشید پیام‌هایی که می‌فرستید مناسب باشد و باعث ناراحتی دیگران نشود. همچنین از ارسال پیام‌های تبلیغاتی یا اسپم به دیگران خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که شک کنید کسی شما را بلاک کرده یا نه؛ به همین جهت در این مقاله نامبرلند درباره روش‌های تشخیص بلاک شدن در تلگرام صحبت کرده ایم.

آیا می‌توانم بفهمم چه کسی من را در تلگرام بلاک کرده است؟

بله اگر عبارت last seen a long time ago را می‌بینید یعنی بلاک شده‌اید.

آیا تلگرام به من اطلاع می‌دهد که بلاک شده‌ام؟

خیر، تلگرام هیچ پیامی در مورد بلاک شدن به شما نمی‌دهد تا حریم خصوصی افراد رعایت شود.

آیا اپلیکیشنی وجود دارد که من را از بلاک دربیاورد؟

خیر،‌ هیچ راهی برای دور زدن بلاکی تلگرام وجود ندارد و استفاده از این اپلیکیشن‌ها فقط امنیت اطلاعات شخصی شما را به خطر بیندازد.

اگر کسی که بلاکم کرده،‌ بعد از مدتی من را از بلاک خارج کند پیام‌هایی که برایش فرستاده بودم را دریافت می‌کند؟

خیر. هیچ پیامی را دریافت نمی کند.