ادوبی در نظر دارد که برای ابزار Firefly امکانات و قابلیت‌هایی را اضافه کند تا کاربران بتوانند اشیا را از آن حذف یا به آن تصاویر جدیدی را اضافه کنند یا حتی با پرامپت متنی ویدیو بسازند. این ویژگی جدید، همان ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند که قرار است برای نرم افزار Adobe Premiere Pro اضافه شوند.

علاوه براین، پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی sora از OpenAI هم به ادوبی اضافه شود تا کاربران بتوانند ویدیوهای جذاب‌تر و پیچیده‌تری بسازند. به‌جز  sora سایر ابزارهایی که برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی معرفی شدند مثل Runway و هوش مصنوعی Pika Labs هم قرار است با نرم افزار ادوبی ادغام شود.

زمان عرضه Firefly

طبق گزارشی از ورج، تا پیش از این اخبار زیادی برای عرضه Firefly منتشر شده بود اما همچنان زمان عرضه آن مشخص نیست و فقط گفته‌اند که قرار است تا سال آینده این ویژگی در دسترس قرار بگیرد. ادوبی ویدیویی را برای نمایش قابلیت های فعلی مدل ویدیویی خود به نمایش گذاشته اما هنوز معلوم نیست چه برنامه‌ای برای ادغام Adobe Premiere Pro با سایر مدل‌های هوش مصنوعی دارد.

هدف ادوبی از ادغام نرم افزارش با مدل‌های هوش مصنوعی

هدف ادوبی از ادغام نرم افزار خود با سایر مدل های هوش مصنوعی این است که از هوش مصنوعی Pika برای گسترش تصاویر و از Sora یا Runway AI هنگام تولید B-roll برای پروژه‌هایشان استفاده کنند. طبق گفته ادوبی برچسب‌های Content Credentials هم روی ویدیوها قرار می‌گیرد تا مشخص شود که از کدام مدل هوش مصنوعی برای تولید ویدیوها استفاده شده است.

لازم به ذکر است که این موضوع فقط در حد یک تصمیم است و شاید فاصله زیادی تا اجرا باقیمانده باشد. اما با این وجود ادغام سورا با این ابزار یک پیشنهاد فوق‌العاده در این زمینه به حساب می‌آید که نتایج آن هم می‌تواند منجر به ویدیوهای شگفت انگیز شود.

این تصمیم برای ایجاد شراکت‌ها با شرکت‌های هوش مصنوعی طرف‌های ثالث، هر چند که ممکن است هنوز فاصله‌ای تا تحقق آن باقی مانده باشد، یک اقدام آشکار به نظر می‌رسد. قابلیت‌های نسلی که از مدل Sora متعلق به OpenAI دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که نسبت به سایر پیشنهادات برتری دارد و بسیار بهتر از نمایش اولیه‌ای است که ادوبی از مدل ویدیویی Firefly آینده خود ارائه داد.