هر کمپانی برای ذخیره سازی فایل ها و بهره مندی از مزایا، کاربرانش را ملزم به ایجاد حساب کاربری می کند. کمپانی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیش از دیگر برندها استفاده از حساب کاربری را تبدیل به امری ضروری کرده است. در واقع داشتن آیفون، مک‌بوک و آیپد بدون اپل آیدی کاملا بی‌فایده‌ است و دستگاه کارایی خاصی ارائه نمی‌دهد.

اگر برای شما هم سوال است که اپل آیدی چیست در ادامه با ما همراه باشید و تجربیات خود در استفاده یا ساخت اپل آیدی را با ما به اشتراک بگذارید.

اپل آیدی چیست؟

حال بیایید به این موضوع بپردازیم که دقیقاً اپل آیدی چیست. اپل آیدی حساب شخصی شما در اپل بوده و شامل یک آدرس ایمیل و رمز عبور است که با آن می‌توانید به دستگاه و سرویس‌های اپل دسترسی پیدا کنید و از امکانات آن بهره ببرید. درواقع اپل آیدی تایید کننده هویت شما برای استفاده از دستگاه‌های اپل است. به محض ورود به دستگاه‌های اپل باید اپل ایدی خود را وارد کنید. علاوه بر این، برای انجام هرکار دیگری که با اپل انجام می‌دهید، از جمله دانلود یک برنامه از اپ استور، خرید آنلاین از فروشگاه اپل و حتی ردیابی گوشی خود باید از اپل آیدی استفاده کنید.

در این‌جا ارزش اپل آیدی بیشتر از هر زمان دیگری مشخص می‌شود؛ چرا که به کمک آن و با استفاده از برنامه « Find My » می‌توانید گوشی یا دستگاه را ردیابی کنید. قابلیت دیگری به نام Activation Lock مرتبط با Apple ID است و اجازه نمی‌دهد که شخص دیگری بتواند یک حساب جدید ایجاد کند و از آن استفاده کند.

چه اطلاعاتی در اپل آیدی ذخیره می‌شود؟

برای این که کاربران بتوانند به سرویس‌های اپل  دسترسی داشته باشند باید یک حساب کاربری تحت عنوان اپل آیدی استفاده کنند. سرویس‌هایی که برای دسترسی به اپل آیدی نیاز دارند عبارتنداز: Face Time, Music, iCloud, iMessage, apple Store و… هستند. در واقع  apple idشامل آدرس ایمیل و گذرواژه‌ای است که برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید. اگر اپل آیدی ندارید و یا گذرواژه آن را فراموش کرده‌اید، متاسفانه نمی‌توانید از امکانات آیفون استفاده یا برنامه ها را به‌روزرسانی دریافت کنید و برای نصب آن باید اقدام کنید. در واقع اپل آیدی محل ذخیره اطلاعات و داده‌های تلفن همراه‌ شما است که این اطلاعات شامل: اطلاعات تماس، پرداخت و همچنین اطلاعات امنیتی، شماره تلفن‌ها، موقعیت مکانی، عکس‌های شخصی و…. است.

کاربرد اپل آیدی چیست؟

اگر سوالتان این است که کاربرد اپل آیدی چیست باید بگوییم، برای کاربرانی که از آیفون استفاده می‌کنند اپل آیدی از اهمیت زیادی برخوردار است و‌ به نوعی هویت آن‌ها محسوب می‌شود. نکته جالب این‌که اپل آیدی حتی خرید‌های شما را هم پیگیری می‌کند و سبب ایجاد نظم و یکپارچگی در آن می‌شود. در نظر داشته باشید که اگر اپل آیدی غیر فعال باشد، اطلاعات موجود در آن نیز قابل بازیابی نخواهند بود. ضمنا ایمیلی که جهت نصب اپل ایدی استفاده می‌کنید باید در دسترس باشد. در ادامه با کاربرد‌های اپل آیدی بیشتر آشنا خواهیم شد:

دسترسی به اپ استور

اولین و ساده‌ترین مزیت استفاده از apple id، دسترسی راحت به اپ استور موبایل است. کاربرانی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های امن را برای تلفن همراه خود نصب کنند، این کار از طریق آپ استور انجام می‌شود و لازمه آن اپل آیدی است. محتوا، امنیت، حریم خصوصی و… ازجمله اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط استور ارائه می‌شوند. حدودا دو میلیون برنامه مختلف در آپ استور وجود دارند که لازمه استفاده از آن‌ها یک اپل ایدی معتبر و امن است.

دسترسی به آیتیونز

استفاده از اپلیکیشن محبوب آیتیونز یکی دیگر از کاربردهای اپل آیدی است. در واقع کاربرد اصلی این اپلیکیشن دریافت فیلم و سریال است که برای این کار باید نام خواننده و یا نام فیلم مورد‌نظرتان را ابتدا سرچ زده و آن را دریافت کنید. آیتیونز جزو یکی از پرکاربردترین و همچنین محبوب‌ترین آپ‌های اپل است و اغلب برای کارهای روزمره نظیر: دانلود فیلم، کتاب، سریال، موسیقی و‌ بک آپ گرفتن و… به کار برده می‌شود.

فیس تایم

فیس تایم اپل نیز یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی و محبوب برای تماس صوتی و تصویری با استفاده از اینترنت موبایل است. برای کاربرانی دارای آی‌پد، آی‌پاد و مک جهت استفاده از قابلیت‌های فیس تایم باید اپل آیدی را روی موبایل خود نصب کنند.

آی کلود

فضای iCloud اپل سرویسی است که اطلاعات مهم شما را ذخیره‌سازی می‌کند، به‌طوری‌که تقریبا 5 گیگابایت از فضای آیکلود کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای دسترسی به iCloud حتما باید روی گوشی اپل آیدی را نصب داشته باشید تا بتوانید از امکاناتی که این فضا ارائه می‌دهد به‌طور کامل استفاده کنید. اطلاعات مهمی که در آیکلود ذخیره می‌شوند عبارتنداز: مدارک، عکس‌ها، اسناد، مدیا هستند. با این وجود می‌توانید در هرجا و هر مکانی با دستگاه‌های مخالف به فضای آیکلود دسترسی داشته باشید.

handoff

سرویس handoff قابلیت جالبی ارائه می‌دهد و شما می‌توانید ادامه کاری را که در یک دستگاه ( Apple Watch, iPhone, iPad, Mac ) انجام می‌دادید را در دستگاه دیگر بدون مشکل و خللی در فرآیند کار انجام دهید. به‌عنوان مثال: در آیفون خود پاسخ دادن به ایمیل را شروع کرده‌اید و حالا قصد دارید تا در یک نرم افزار دیگر آن را به اتمام برسانید که برای این کار سرویس handoff بسیار عالی و کاربردی است. نکته مهم این‌که برای استفاده از قابلیت این سرویس حتما باید اپل آیدی داشته باشید.

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

ساخت apple id برای گوشی‌های آیفون ضروری است و نبود آن استفاده از خدمات اپل را در آیپد، مک بوک و اپل واچ محدود می‌کند. اپل آیدی یک حساب کاربری است که امکان استفاده از خدمات مختلف آیفون را ارائه می‌دهد و می‌توانید بدون دردسر از برنامه‌های مختلف اپل استفاده کنید.

خلاصه‌ای از اپل آیدی

کوتاه‌ترین جوابی که به سوال اپل آیدی چیست، می توان داد این است که اپل ایدی تایید کننده هویت شما برای استفاده از دستگاه‌های اپل است و برای استفاده از برنامه های مختلف شرکت اپل لازم است که یک اپل آیدی داشته باشید.