ممکن است به هر دلیلی گوشی آیفون خود را گم کنید یا کسی آن را بدزدد. در این شرایط می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، مکان آیفون خود را ردیابی کنید. برای ردیابی گوشی آیفون خود به Apple ID نیاز دارید. بهتر است Apple ID شما شخصی باشد و از اپل آیدی کارتی و پیش ساخته استفاده نکنید. این گونه گوشی دقیق‌تر پیدا می‌شود. در این مقاله قصد داریم روش‌های ردیابی گوشی آیفون را آموزش دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ردیابی گوشی آیفون از طریق دیگر دستگاه‌های اپل

اگر دستگاه‌های دیگری دارید که از محصولات اپل هستند، می‌توانید از آنها برای ردیابی گوشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک گوشی آیفون دیگر یا مک بوک داشته باشید. در این حالت باید از قابلیت Find My iPhone استفاده کنید. در دستگاه اپل دیگر وارد این برنامه شوید. حال باید از اپل آی دی خود استفاده کنید.

Apple ID و رمز آن را وارد کنید.

لیستی در زیر یک نقشه باز می‌شود. گوشی آیفون خود را از لیست انتخاب کنید. اگر iPhone شما خاموش شده باشد، آخرین مکان آن قبل از خاموش شدن نمایش داده می‌شود.

روی دکمه Actions در بخش وسط و پایین صفحه بزنید.

حال روی Play sound که در قسمت چپ و پایین قرار دارد، بزنید. اگر گوشی در نزدیکی شما باشد، صدایی پخش می‌شود و می‌توانید آن را پیدا کنید.

سپس روی Lost mode بزنید. زمانی از این گزینه استفاده کنید که به نظرتان گوشی دزدیده شده است یا ممکن است فرد دیگری آن را پیدا کند و به شما بدهد.

برای گوشی خود رمز کدی انتخاب کنید که قوی باشد و هر کسی نتواند آن را تشخیص دهد. اگر آیفون شما به اینترنت وصل باشد، به سرعت قفل می‌شود و بدون این کد نمی‌توان آن را ریست کرد. همچنین می‌توانید محل گوشی خود را به همراه تغییرات آن مشاهده کنید.

اگر گوشی شما به آفلاین باشد، پس از روشن شدن قفل می‌شود. ایمیلی هم برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید مکان گوشی خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی

ردیابی گوشی آیفون با کمک اپل واچ

این روش در صورتی کاربردی است که مطمئن باشید آیفون در نزدیکی شما است و آن را گم کرده‌اید. اپل واچ خود را به اینترنتی متصل کنید که آیفون به آن وصل است.

صفحه اپل واچ را به سمت بالا بکشید.

روی دکمه Ping بزنید. با این کار گوشی شما صدایی پخش می‌کند و می‌توانید آن را پیدا کنید. این صدا حتی اگر گوشی روی حالت سایلنت هم باشد، پخش می‌شود.

این کار را چند بار انجام دهید. صفحه گوشی نیز با این کار روشن می‌شود و حتی می‌توانید با نور صفحه آن را ردیابی کنید.

ردیابی گوشی آیفون از طریق گوگل تایم لاین

در این روش باید وارد سایت Google Timeline شوید. البته این روش تنها زمانی کارساز است که گزارش لوکیشن و History آیفون روشن باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

در گوشه بالا و سمت راست روی Today کلیک کنید. جدیدترین تایم لاین آیفون شما در بخش سمت چپ نمایان می‌شود.

به پایین صفحه بروید و مکان‌هایی را که آیفون شما در آن قرار داشت، بررسی کنید.

این بخش را بررسی کنید و ببینید آیا گوشی پس از گم شدن در یک مکان قرار دارد یا حرکت داده شده است.

از طریق نقشه محل گوشی خود را دنبال کنید.

ردیابی آیفون با برنامه‌های مخصوص GPS

در این روش باید از برنامه GPS استفاده کنید که روی آیفون شما نصب است. مرورگری را باز کنید. سپس وارد سایت آن برنامه شوید.

از اطلاعات کاربری آن برنامه در مرورگر هم استفاده کنید. نام کاربری و رمز مشابهی را وارد کنید.

حال باید در آن برنامه بگردید و بخش ردیابی گوشی آیفون را پیدا کنید. سپس مراحل را پیش بروید تا بتوانید مکان گوشی خود را پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن گوشی آیفون با iCloud

برای این کار وارد سایت iCloud شوید. می‌توانید در هر مرورگر و دستگاهی این کار را انجام دهید. سپس Apple ID و رمز را وارد کنید و روی Sign in بزنید. پس روی All Devices بزنید. دستگاه خود را از فهرست دستگاه‌ها انتخاب کنید. اگر گوشی آنلاین باشد، می‌توانید مکان دقیق آن را مشاهده کنید.

اگر دستگاه خاموش است، آخرین مکان آن را روی نقشه می‌توانید مشاهده کنید. در این حالت گزینه Notify me when found را انتخاب کنید تا هر زمان گوشی روشن شد، برای شما ایمیلی با مکان آن ارسال شود.

در این روش هم می‌توانید از گزینه Play Sound و Lost Mode استفاده کنید. برای فعال‌سازی Lost Mode باید رمز و اطلاعات تماس وارد کنید. ممکن است پس از ایجاد رمز از شما خواسته شود تا شماره موبایلی را وارد کنید. شماره‌ای را وارد کنید که به آن دسترسی دارید. سپس از شما خواسته می‌شود تا پیام و شماره‌ای را ایجاد کنید. این پیام به آیفون ارسال می‌شود و روی Lock screen آن نمایش داده می‌شود. در نتیجه هر کسی که گوشی شما را پیدا کند، می‌داند با چه شماره‌ای باید تماس بگیرد.

ردیابی گوشی آیفون از طریق شناسه IMEI

بسیاری از افراد فکر می‌کنند با شناسه IMEI یا International Mobile Equipment Identity می‌توانند گوشی آیفون خود را ردیابی کنند. در صورتی که چنین نیست. این شماره در Settings گوشی شما قرار دارد. از این بخش وارد General شوید. سپس روی About بزنید. در این بخش می‌توانید شماره IMEI گوشی را ببینید. این کد 15 رقمی مثل شناسنامه یا DNA گوشی شما عمل می‌کند. هر آیفونی دارای شناسه IMEI مخصوص به خود است.

ردیابی گوشی آیفون دوستان

برای ردیابی گوشی آیفون دوستان خود هم می‌توانید از برنامه Find my phone استفاده کنید. برای این کار باید وارد این برنامه شوید. سپس در پایین و سمت راست صفحه روی آیکون پروفایل بزنید. حال روی گزینه Help aq friend بزنید.

با این کار صفحه iCloud باز می‌شود. حال از دوست خود بخواهید اپل آیدی و رمز خود را وارد کند. دستگاه را از لیست دستگاه‌ها انتخاب کنید. در نقشه می‌توانید مکان گوشی دوست خود را مشاهده کنید. این روش دقیقاً مثل وقتی است که دارید گوشی آیفون خود را پیدا می‌کنید. یعنی می‌توانید از گزینه‌های Play sound و Lost mode نیز استفاده کنید.

سخن نهایی

در این مقاله راه‌های ردیابی گوشی آیفون را آموزش دادیم. همان طور که مطالعه کردید روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. مهم‌ترین اطلاعاتی که برای یافتن iPhone خود نیاز دارید، اپل آیدی است. علاوه بر این، باید قابلیت‌هایی مانند امکان ردیابی گوشی را از همان ابتدا در آیفون خود فعال کنید تا در چنین مواقعی بتوانید از آن استفاده کنید.