چند ماه پیش، ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییتر را خرید و نام آن را به ایکس تغییر داد. سپس مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مسدود شده را آزاد کرد که اکانت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، هم بین آن‌ها بود. در این پست، ترامپ تصویر نمایهٔ خود از زمان بازداشت او در زندان شهرستان فولتون جورجیا در همان روز را نشان داده است.

در این پست، ترامپ درخواست کمک مالی از کاربران خود را داشته و با انتشار این پست، به دسترسی مستقیم به مخاطبین عمومی روی این پلتفرم دست یافته است.

فعالیت‌های ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق

در تاریخ 6 ژانویه 2021 بعد از این‌که طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند، توییتر اکانت رئیس جمهور وقت آمریکا را به دلیل این حمله مسدود کرد. هم‌چنین دسترسی‌های او به پلتفرم‌های متا هم مسدود شده بود از این رو ترامپ اقدام به تاسیس شبکه اجتماعی Truth Social کرد.

– در زمانی که توییتر او را محروم کرد، ترامپ بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت. در تاریخ ۲۴ اوت (آگوست)، او تصویری از عکس‌نمایهٔ خود به همراه عبارت‌های “تداخل در انتخابات! هرگز تسلیم نشوید!” را منتشر کرد. این پست در ۵۰ دقیقه از زمان انتشار بیش از ۱۴ میلیون بازدید کسب کرد.

– توییتر در ژانویه ۲۰۲۱ حساب توییتر ترامپ را به صورت دائمی محروم کرد و به دلیل خطر تحریک بیشتر به خشونت پس از حمله به ساختمان کاپیتول ایالات متحده علت این محرومیت را اعلام کرد.

– ترامپ از توییتر و سایر پلتفرم‌های اجتماعی برای ادعای اینکه شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ به دلیل تقلب گسترده در رأی‌گیری رخ داده است و به اشتراک گذاشتن نظریات توطئه‌ای دیگر استفاده کرد.

پست توییتر دونالد ترامپ

سوالی که در اینجا مطرح است این است که:

آیا ترامپ دوباره در ایکس فعالیت می‌کند؟

بعد از راه‌اندازی شبکه اجتماعی مخصوص ترامپ، فعالیت ترامپ در این شبکه اجتماعی آغاز شد. با این وجود طبق اخبار منتشر شده ترامپ نمی‌خواست قرارداد انحصاری خود را با Truth Social تمدید کند و قرار بود این قرار داد در ماه ژوئن منقضی شود. از نظر ترامپ این شبکه عملکرد خوبی داشته و اعلام کرده که قصد بازگشت به توییتر را ندارد. اما الان شاهد فعالیت ترامپ در توییتر بودیم. باید دید که آیا او قصد دارد باز هم در ایکس کار کند یا خیر.