تیک‌تاک (TikTok) بعد از اجرای مقررات و محدودیت‌های جدیدی که توسط دولت اندونزی اعمال شده، آسیب جدی به طمع‌ها و نقشه‌راه‌های خود در زمینه تجارت آنلاین و کسب‌وکارهای مرتبط با این پلتفرم خورده است. به عبارت دقیق‌تر، این مقررات و محدودیت‌ها ممکن است تأثیر منفی بر روی توانایی تیک‌تاک در توسعه و رشد کسب‌وکارهای ارتباطی و تجارت الکترونیکی خود در اندونزی داشته باشند.

به اطلاع مقامات وزارت بازرگانی رسیده است، اندونزی به شرکت‌های تجارت اجتماعی ممنوعیت اعمال کرده است که از فرآیند پرداخت مستقیم در پلتفرم‌های خود استفاده کنند. این بدان معناست که TikTok که تنها شرکت شبکه‌های اجتماعی است که کالاها را مستقیماً در اپلیکیشن خود به فروش می‌رساند، باید قابلیت خرید را از سرویس محبوب ویدیویی خود جدا کند.

پس از اعمال مقررات جدید توسط اندونزی، تیک‌تاک (TikTok) در بزرگترین بازار تجارت الکترونیک خود با مشکلات قابل توجهی مواجه شده است. اندونزی به شرکت‌های تجارت اجتماعی اجازه نمی‌دهد تا پرداخت‌های مستقیم در پلتفرم‌های خود فراهم کنند، به گفته مقامات وزارت بازرگانی در روز چهارشنبه. این بدان معناست که TikTok، تنها شرکت شبکه‌های اجتماعی که کالاها را مستقیماً در اپلیکیشن خود به فروش می‌رساند، باید این ویژگی خرید را از سرویس پرطرفدار ویدیویی خود جدا کند.