یک شرکت نرم افزار بریتانیایی 30 روز به متا مهلت داده تا تغییر نام دهد و دیگر از نام Threads استفاده نکند. این شرکت مالک این علامت تجاری است و 12 سال پیش آن را به ثبت رسانده است.

وکلای شرکت Threads Software Limited به شرکت متا نامه نوشته اند و خواهان این تغییر شدند. چنانچه متا نام تردز را تغییر ندهد، Threads Software Limited درخواست خود را از طریق دادگاه پیگیری خواهد کرد.

این شرکت بریتانیایی به نام تردز برای هاب پیام رسانی هوش مصنوعی خود ثبت این علامت را ثبت تجاری کرده و می تواند ایمیل‌ها، توییت‌ها و تماس‌های تلفنی از طریق اینترنت (VoIP) یک شرکت را در یک پایگاه داده ابری (cloud database) ذخیره کند.

این شرکت در یک اعلامیه مطبوعاتی گفته پیشنهادات وکلای متا برای خرید نام دامنه threads.app را رد کرده است. وکلا درخواست خود را در ماه آوریل 2023 مطرح کردند و این یعنی قبل از راه اندازی اپلیکیشن تردز، متا از وجود شرکت هم نام خود مطلع بود. به نظر می رسد متا نهایتا در ماه ژوئیه اپ تردز را راه اندازی کرد و در همان زمان ها بود که صفحه شرکت بریتانیایی تردز از فیسبوک حذف شد.

جان یاردلی، مدیرعامل Threads Software Limited، گفت که این شرکت “به تهدید جدی از یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان مواجه است.”

متا اپلیکیشن تردز را در ماه ژوئیه منتشر کرد و بعد از مدت زمان کوتاهی ایلان ماسک با معرفی محدودیت موقتی بر تعداد توییت‌هایی که یک کاربر می‌تواند مشاهده کند، جدل‌هایی را به وجود آورد.

تردز در روزهای اول انتشار توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند، بیشترین آمار جذب کاربر در مدت زمان کوتاه متعلق به ChatGPT، چت ربات هوشمند شرکت OpenAI بود که تردز توانست رکورد را بشکند و در 5 روز به 100 میلیون برسد. البته این موفقیت تردز به دلیل ارتباطش با اینستاگرام بود.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

به مرور تردز کاربران خود را از دست داد اما مدیران متا، قابلیت های زیادی به این سرویس اضافه کردند و به گفته مارک زاکربرگ، دوباره تعداد کاربران تردز به 100 میلیون رسید.

یاردلی گفت: “و اگرچه آنها ممکن است فکر کنند که می‌توانند از هر نامی که می‌خواهند استفاده کنند، اما آن ها حق استفاده از نام تجاری Threads را ندارند.”