به نظر می‌رسد تلاش فزاینده متا برای تبلیغ Threads نتیجه داده است. زیرا مارک زاکربرگ اعلام کرد که این برنامه در حال حاضر حدود 100 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و فکر می‌کند که احتمال این جود دارد که در چند سال آینده به 1 میلیارد کاربر نیز برسد.

او گفت: “من مدت زیادی است که فکر می‌کنم باید یک برنامه مکالمه عمومی میلیارد نفری وجود داشته باشد و احتمالاً اگر چند سال دیگر به این وضعیت ادامه دهیم، شانس خوبی برای دستیابی به خواسته‌های خود داریم.”

رشد Threads از زمان عرضه در ماه ژوئیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این اپلیکیشن در هفته اول راه‌اندازی شاهد 100 میلیون ثبت‌نام بود، اما به‌دلیل عملکرد محدود و فیدهای مملو از پست‌های برندها و تبلیغات، به‌سرعت شاهد کاهش تعامل بود. اما متا به‌طور پیوسته ویژگی‌های جدیدی را به این شبکه اضافه کرد و به‌نظر می‌رسد تعامل آن در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

یکی دیگر از دلایل افزایش تعامل در Threads سیاست‌های اشتباه شبکه رقیب یعنی X است. برای مثال ایلان ماسک تغییرات نامطلوبی را در X ایجاد می‌کند، مانند حذف تیتر از لینک‌ها. وال استریت ژورنال این هفته گزارش داد که Threads اخیراً موفق شده است «کاربران قدرتمند» سابق X را به خود جذب کند.

رشد Threads درآمدی بیش از 34 میلیارد دلار برای سه ماهه گذشته‌ی متا داشته است که نسبت به درآمد سال گذشته این شرکت 23 درصد افزایش داشت.
زاکربرگ طی تماسی که با تحلیلگران شبکه داشت، اشاره کرد که تمرکز اخیر متا بر کارایی، استراتژی موثری بوده است که تا زمانی که شرکت با “جهان ناپایدار” مواجه است، ادامه خواهد داشت.

زاکربرگ همچنین گفت که متا در آینده به‌طور فزاینده‌ای بر روی هوش مصنوعی متمرکز خواهد شد. او افزود: «ما به اولویت‌بندی تعدادی از پروژه‌های غیر هوش مصنوعی در شرکت خود ادامه می‌دهیم برای این‌که بتوانیم مردم را به سمت کار روی هوش مصنوعی سوق دهیم.»

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چیست؟

زاکربرگ که اخیراً تلاش کرده است پیشرفت‌های هوش مصنوعی در AR و VR را بیشتر کند، گفت که این فناوری‌ها پتانسیل این را دارند که تمام خدمات شرکت را تغییر دهند. او گفت: «هوش مصنوعی نحوه استفاده مردم از هر یک از برنامه‌های مختلف ما را به طرز معناداری تغییر می‌دهد.”