قبلا اینستاگرام خبر اضافه کردن قابلیت جدیدی به نام ” اشتراک گذاری پست و ریلز برای کلوز فرند” را منتشر کرده بود و اکنون این ویژگی در دسترس قرار گرفته است. مدت زمان زیادی از انتشار خبر اولیه تا اجرا نگذشته است؛ از این رو باید منتظر ویژگی‌های دیگری که قرار است به آن اضافه شود، باشیم. آخرین اخباری که از اینستاگرام منتشر شده، خبر اضافه کردن  قابلیت “خاموش کردن Read Receipt” و قابلیت و” ویرایش پیام” است که احتمالا به زودی این دو ویژگی هم در دسترس قرار می گیرد.

قابلیت اشتراک گذاری پست و ریلز برای کلوز فرند

ویژگی جدید اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که پست‌های خود را فقط با دوستان نزدیک خود و لیست مورد نظر خود که در کلوز فرند دیده‌اید، به اشتراک بگذارید. همانطورکه مطلع هستید، قابلیت کلوز فرند قبلا برای استوری ها فعال بود با توجه به استقبال خوبی که از این ویژگی شد، برای پست ها هم فعال شد.

 

اگر طرفدار ویژگی کلوز فرند برای پست ها باشید به زودی فید شما متشکل از پست های خصوصی تر خواهد شد که فقط اطرافیان نزدیک تان می توانند آن را ببینند. در صورت اشتراک گذاری پست ها، یک ستاره سبز کنار پست خود مشاهده می‌کنید.

در صورت انتشار پست در حالت کلوز فرند یک ستاره سبز کنار اکانت پست ظاهر می شود

اینستاگرام با این حرکت، گام در خصوصی سازی و شخصی سازی این اپلیکیشن برداشته است؛ قبلا در نظر داشت با ارائه اپلیکیشن تردز، یک پلتفرم خصوصی برای دوستان نزدیک در نظر بگیرد اما الان تصمیم گرفته این حریم خصوصی را به اینستاگرام هم منتقل کند. البته فیسبوک، یکی دیگر از اپلیکیشن های تحت نظر متا، مدت زمان زیادی است که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌های خود را برای افراد خاصی به اشتراک گذارند.

چگونه ریلز و پست ها را برای کلوز فرند منتشر کنیم؟

زمانی که در حال اشتراک گذاری پست هستید،  روی گزینه‌ی Audience ضربه بزنید و سپس Close Friends را انتخاب کنید و بعد هم پست را منتشر کنید. این پست همراه با یک آیکون ستاره سبز رنگ برای افرادی که در لیست کلوز فرند شما هستند، نمایش داده می شود. چنین قابلیتی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید حساب خود را به حالت عمومی در بیاورید و فقط برای فالورهای خود که در کلوز فرند هستند، پست بگذارید.

کلوز فرند پست و ریل در اینستاگرام

قبلاً اینستاگرام به شما اجازه تنظیم دقیق دید پست‌ها را نمی‌داد. شما تنها می‌توانستید حساب خود را به حالت عمومی یا خصوصی تنظیم کنید.