چند وقتی است که خبر فعال شدن استوری تلگرام غوغا به پا کرده و همه کاربران را برای فعال شدن این آپدیت منتظر نگه داشته است. البته در ماه جولای استوری تلگرام برای کاربران پرمیوم فعال شد ولی فعال شدن آن برای کاربران عادی تلگرام به هفته‌های بعد موکول شد. الان که چند هفته‌ای از این خبر می‌گذرد، کانال معروف tginfo تحقیقاتی انجام داده که استوری تلگرام برای کاربران ایرانی فعال نمی‌شود.

البته فقط کاربران ایرانی از این قابلیت بی نصیب نیستند، بلکه کاربران کشورهای روسیه، اوکراین، ازبکستان، اندونزی و هند هم نمی‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

غیرفعال بودن استوری تلگرام

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این محدودیت به‌دلیل تعداد زیاد کاربران فعال در این کشور‌ها است که اگر استوری تلگرام را فعال کنند، فشار زیادی به سرورهای تلگرام وارد خواهد شد.

سوالی که این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا راه‌حلی وجود دارد که کاربران ایرانی بتوانند از استوری تلگرام استفاده کنند؟

در ادامه همراه باشید.

قابلیت استوری تلگرام1

چرا استوری تلگرام فعال نشده؟

به محض منتشر شدن قابلیت استوری تلگرام، کاربران ایرانی که اکانت پرمیوم داشتند، توانستند از قابلیت استوری گذاشتن استفاده کنند. یکی از راه هایی که برای فعال کردن استوری تلگرام وجود دارد، خرید تلگرام پرمیوم است.  اما راه حل دیگر چیست؟

بیشتر بخوانید: تلگرام پرمیوم چیست؟

راه‌حل استفاده از استوری تلگرام در ایران

همیشه یک راه‌حل میانبری برای بهره‌مندی از امکانات وجود دارد. و اینبار به شما ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه را معرفی می‌کنیم. ارزان‌ترین راه حلی که وجود دارد، استفاده از شماره مجازی تلگرام است. با خرید شماره مجازی تلگرام با قیمت ارزان می‌توانید از قابلیت استوری تلگرام بهره‌مند شوید.

سایر محدودیت‌های تلگرام برای کاربران ایرانی

نکته جالب دیگری که در رابطه با محدودیت‌های تلگرام برای کاربران این کشورها در نظر گرفته‌اند این است که در جدیدترین آپدیت، قابلیت Bold و Italic کردن متن را نیز برای این کشورها غیر فعال کرده‌اند. اما برای شماره‌هایی که برای این کشورها نیست، مشکلی وجود ندارد.