قابلیت استوری تلگرام که ابتدا برای کاربران پریمیوم فعال شد، مانند استوری اینستاگرام، به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر، ویدیو،متن، استیکرها، موزیک و محتوای دیگر را در مدت محدودی با دیگران به اشتراک بگذارند. در چنین شرایطی کاربران عادی فقط می‌توانستند استوری کاربران پریمیوم را ببینید.

بعد از مدتی تلگرام تصمیم گرفت این قابلیت را برای کاربران عادی، غیر پریمیوم، هم ارائه کند. البته به محض انتشار این خبر، خبر غیر فعال بودن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی منتشر شد. کاربران ایرانی و چند کشور دیگر همچنان نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. برای این که کاربران ایرانی بتوانند در تلگرام استوری بگذارند، یا باید شماره مجازی تلگرام بخرند یا باید نسبت به خرید تلگرام پرمیوم اقدام کنند.

به تازگی، قابلیت گذاشتن استوری تلگرام برای کانال‌هاهم فعال شده است. به این ترتیب، مدیران کانال می‌توانند داستان‌های کانال، تصاویر، ویدیو و … را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و با اعضای کانال خود تعامل داشته باشند و محتوای جذابی ارائه دهند.

برای این که قابلیت استوری تلگرام برای کانال‌ها فعال شود، کاربران پرمیوم باید درخواست حمایت BOOST را به کانال‌ها انتقال دهند.

وقتی کانال به اندازه کافی ریکوست حمایت دریافت کرد، سطح کانال بالا می‌رود. کانال در هر سطحی که باشد می‌تواند 1 استوری بیشتر در روز پست کند. کاربران می‌توانند هر 24 ساعت درخواست boost خود را برای کانال دیگری ارسال کنند.

چگونه لینک boost را فعال کنیم؟

برای این که لینک حمایت برای کانال خود دریافت کنید و ببینید به چند حمایت برای رفتن به سطح بعدی نیاز دارید، به قسمت اطلاعات کانال > بیشتر > آمار > حمایت‌ها مراجعه کنید.