لینکدین، علاوه بر اینکه به افراد برای شبکه‌سازی و کاریابی کمک می‌کند، برای بیزینس‌ها هم فضایی را فراهم کرده تا بتوانند کسب و کارشان را توسعه دهند و به تبلیغ برند، محصولات یا خدمات شرکت‌شان بپردازند. اگر برای بیزینس خود به دنبال راه‌اندازی یک صفحه در لینکدین هستید، باید بدانید که روش ساخت لینکدین شرکتی با لینکدین شخصی کمی متفاوت است. با خواندن این مقاله در نامبرلند اهمیت و نحوه ساخت لینکدین شرکتی را متوجه خواهید شد.

آشنایی با صفحه لینکدین شرکتی

صفحه یا اکانت شرکتی لینکدین (LinkedIn Company Page) به معنای یک حساب کاربری در لینکدین است که به نام یک شرکت ثبت شده باشد،‌ و نه یک فرد خاص!‌ البته منظور از شرکت در اینجا،‌ فقط شرکت‌های رسمی نیستند و می‌تواند شامل بیزینس،‌ سازمان،‌ استارتاپ، برند یا مجموعه هم باشد.

حتی اگر استارتاپ شما کوچک است،‌ حتی اگر فقط یک کارمند دارید حتی اگر به سوددهی فراوان نرسیده‌اید و حتی اگر هنوز شناخته شده نیستید بازهم اکانت لینکدین شرکتی خود را بسازید. لینکدین دقیقا جایی است که قرار است رشد کنید و بزرگ شوید!

شما در صفحه رسمی شرکت، سازمان یا برندتان در لینکدین باید شرکت خود را معرفی کنید و سپس طبق یک برنامه ریزی دقیق،‌ محتوا منتشر کنید.

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

روش ساخت لینکدین شرکتی

برای ساخت اکانت لینکدین شرکتی، لازم است ابتدا از طریق روشی که در بلاگ ” ساخت اکانت لینکدین ” توضیح دادیم، یک اکانت لینکدین راه اندازی کنید و بعد طبق مراحل زیر، عمل کنید.

ساخت صفحه شرکتی در لینکدین رایگان و آسان است ولی برای شما سود و منفعت زیادی دارد! دقت کنید که شما فقط با لینکدین دسکتاپ می‌توانید صفحه خود را بسازید و همینطور با اپلیکیشن iOS هم امکان پذیر است اما با اپلیکیشن اندرویدی یا تحت وب امکان پذیر نیست.

یک) در نوار بالا گزینه “Work” یا “for business” را انتخاب کنید،

دو) سپس روی «create company page» کلیک کنید،

سه)‌ در این مرحله باید نوع شرکت خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید،‌ شما باید روی company کلیک کنید،‌

چهار) در این مرحله به ترتیب اطلاعات را وارد کنید،‌ سپس در انتها گزینه create page را بزنید.

اکانت شرکتی لینکدین شما آماده است!

در لینکدین شرکتی خود چه محتوایی بگذاریم؟

بعد از ساخت لینکدین شرکتی، اولین کاری که باید کنید این است که لوگوی شرکت و اطلاعات لازم درباره شرکتتان را وارد کنید.

سپس درباره شرکتتان بنویسید! درباره محصولات، خدمات و کاری که شرکت شما می‌کند. اینکه چرا کسب و کار خود را راه اندازی کردید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ تخصص‌های خود را به صورت واضح و روشن شرح دهید.

پس از اینکه اطلاعات ضروری و خلاصه‌ای از فعالیت‌های خود را وارد کردید،‌ می‌توانید به مرور زمان پست‌های مرتبط بگذارید؛‌ مثلا درباره نیروهایتان،‌ تجربه‌ها و نظرات شما به عنوان مدیر برند،‌ یا تحلیل شما از یک اتفاق یا یک رویداد مرتبط.

اهمیت ساخت لینکدین شرکتی

وبلاگ لینکدین در مقاله «ساخت صفحه لینکدین برای شرکت‌ها»‌ یک جمله کوتاه اما پرمعنا نوشته:

داستان بیزینس خود را برای دنیا تعریف کنید! که خودش خلاصه کلام ماست! یعنی برای این‌که به بیزینس خود هویت و شخصیت دهید،‌ لازم است برایش صفحه‌ای بسازید و در آن اطلاعات و مشخصات بیزینس خود را بنویسید! اگر هنوز قانع نشده‌اید که چرا ساخت صفحه لینکدین شرکتی مهم و لازم است،‌ در ادامه چند دلیل محکم برایتان آورده‌ایم.

سازمان خود را به دیگران معرفی کنید

صفحه شرکتی لینکدین شما به نوعی می‌تواند شناسنامه شرکت شما باشد.

شما می‌توانید در صفحه لینکدین شرکتی خود اطلاعات لازم (مثل نام مدیران و نیروها،‌ تاریخ شروع به کار،‌ آدرس و شماره تلفن،‌ حوزه کاری و.. ) را ذکر کنید تا مشتریان و کاربران با شرکت شما بیشتر و بهتر آشنا شوند. به عبارت دیگر صفحه شرکت در لینکدین فرصتی برای معرفی برند شما و ارائه اطلاعات درباره محصولات و خدمات شرکت که می‌تواند منجر به افزایش آگاهی از برند شما شود.

معرفی کسب و کار در لینکدین

نیروهای متخصص را از لینکدین استخدام کنید

از آنجایی که لینکدین یک پتلفرم حرفه‌ای است، صفحه شرکت شما می‌تواند نقش مهمی در جذب سرمایه انسانی برای شرکتتان باشد. شما می‌توانید از طریق این اکانت، افراد مستعد و با مهارت را شناسایی و جذب کنید،‌ چراکه نیروهای حرفه‌ای و قوی هم خودشان در لینکدین حضور دارند.

طبق یک آمار منتشر شده، ۴۴ درصد از کاربران لینکدین درآمدی بیشتر از ۷۵,۰۰۰ دلار در سال دارند؛ از طرفی کارفرمایانی که از لینکدین پرمیوم استفاده می کنند، بیشتر به دنبال مهارت‌های افراد هستند تا مدرک تحصیلی آن‌ها. از این رو، می توان نتیجه گرفت که با خرید اکانت لینکدین اگر در جایگاه کارمند هستید سریع‌تر شغل پیدا کنید و به درآمد بالاتر برسید و اگر در جایگاه کارفرما هستید، نیروی متخصص‌تر را پیدا کنید.

با مشتریان و مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید

اگرچه لینکدین فضایی مثل اینستاگرام نیست که مستقیم به مشتری،‌ محصول بفروشید اما اهمیت داشتن اکانت شرکتی فقط افزایش فروش نیست!‌ مخاطبان و مشتریان شما،‌ چه افراد عادی و چه شرکت‌های دیگر باشند،‌ بهرحال در لینکدین حضور دارند. اکانت شرکتی لینکدین،‌ فرصتی به شما می‌دهد که با آن‌ها ارتباط بگیرید. به طور مثال انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت با رعایت اصول لینکدین مارکتینگ باعث می‌شود برند شما در حوزه کاری شما مطرح شود. شما می‌توانید با مشتریان، تامین کنندگان و سایر شرکای تجاری ارتباط برقرار کنید و به رشد شرکتتان کمک کنید.

تخصص خود را به رخ بکشید

حتما به عنوان یک صاحب برند،‌ در حوزه کاری خودتان فعالیت حرفه‌ای داشته باشید تا تخصص خود را اثبات کنید. انتشار پست‌های باکیفیت آموزشی و نظرات تخصصی در لینکدین به شرکت شما کمک می‌کند که به عنوان یک رهبر در جامعه کاری خودتان مطرح شوید و نسبت به رقبا امتیاز بگیرید.

معرفی کسب و کار خو

از کار بازار و رقبا سر در بیاورید

شما به عنوان صاحب شرکت یا استارتاپ باید از دیگر رقیبان خود هم خبر داشته باشید و عملکردشان را رصد کنید. شما می‌توانید از طریق اکانت‌ شرکتی خود در جریان آخرین تحولات صنعت و فعالیت‌های رقبا قرار بگیرید و حواستان از همه چیز جمع باشد.

آخرین نکته در مورد ساخت اکانت لینکدین

خلاصه کلام این‌که، داشتن یک اکانت شرکتی قدرتمند در لینکدین می‌تواند برای هر کسب و کاری، از یک استارتآپ تازه‌کار گرفته تا یک برند بین المللی، سودمند باشد. اگر هنوز برای شرکت خود یک صفحه لینکدین ایجاد نکرده‌اید، زمان آن رسیده تا از این فرصت طلایی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.