ایلان ماسک، مدیرعامل  SpaceX، خبر جذابی را به طرفداران استارلینک داد! او اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ نسخه قابل‌حمل دیش استارلینک به نام “استارلینک مینی” را معرفی خواهند کرد. جزيیات این خبر که در اکانت رسمی SpaceX در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)‌ منتشر شده را برایتان در این مقاله آورده ایم.

مدیرعامل SpaceX در سخنرانی مفصلی که برای خود به تیمش داشت گفت: «تا اواخر همین امسال استارلینک های مینی را راه می‌اندازیم که در یک کوله‌پشتی جا می‌شود.» او در همین جلسه سخنرانی بود که درباره علت انفجار ماهواره های گران قیمت استارشیپ توضیح داده بود.

جزئیات و قیمت مینی دیش های استارلینک؟

هنوز اطلاعات مربوط به قیمت و مشخصات این دستگاه مشخص نشده‌اند، اما مطمئناً این خبر توجه کاربران را برمی‌انگیزد چرا که افراد زیادی منتظر دیش های قابل‌حمل بودند.

همچنین، ماسک در سخنرانی خود به نسل بعدی دیش‌های استاندارد استارلینک اشاره کرد. قیمت این دستگاه‌ها همچنان 599 دلار باقی خواهد ماند.

استارلینک بدون دیش برای گوشی‌های موبایل

هدف دیگر شرکت اسپیس ایکس، عرضه سرویس سلولی استارلینک به بازار است کنند که به کاربران این امکان را می‌دهد داده‌های خود را به‌طور مستقیم به گوشی‌های زمینی ارسال کنند. این اقدام امکان ارتباط حتی در مناطق دورافتاده را برای کاربران SpaceX ایجاد می‌کند.