مایکروسافت اخیرا برای ویندوز ۱۱ آپدیت جدید داده و ما شاهد به‌روزرسانی های قابل‌توجهی در این نسخه ویندوز هستیم. این آپدیت‌ها با هدف بهبود تجربه کاربری قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت

دستیار هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11 پیشرفته‌تر شده است و کاربران کنترل بیشتری روی سیستم خود دارند.  قابلیت‌های جدید این هوش مصنوعی مانند فعال کردن حالت ذخیره باتری، راه‌اندازی ویژگی‌های دسترسی (Narrator, Magnifier) ،‌ نمایش شبکه‌های Wi-Fi موجود، بررسی فضای ذخیره‌سازی، و خالی کردن سطل بازیافت از قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت است که در اواخر ماه مارس معرفی خواهند شد.

همچنین آپدیت‌های جدید ویندوز ۱۱ برای گیم هم خبر خوبی است که از مایکروسافت منتشر شده است.

هوش مصنوعی در بخش photos

ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Generative Erase است که به کاربران امکان می‌دهد اشیاء ناخواسته را از عکس هایشان به راحتی حذف کنند. علاوه بر این، ویرایشگر ویدیویی مایکروسافت، Clipchamp می‌تواند بخش‌های سکوت را از ویدیوها حذف کند. دقیقا مثل فیلم زیر:

تجربه کاربری بهتر با سفارشی کردن ویجت‌ها

همچنین در این آپدیت کاربران می‌توانند ویجت‌ها را برای غیرفعال کردن فید “Microsoft Start” سفارشی کنند (و اگر مایل باشند)‌ محتوای خبری را در منوی استارت غیرفعال کنند. به این ترتیب تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

کاربرانی که تبلت با قلم دارند بخوانند

خبر خوبی که برای کاربران مجهز به قلم لمسی وجود دارد این است که این آپدیت جدید امکان نوشتن مستقیم در باکس های مختلف را به کاربر می‌دهد و در چندین اپلیکیشن از جمله Photos و Paint و WhatsApp پشتیبانی می‌شود.

اشتراک گذاری آسان‌تر و سریع‌تر محتوا

آپدیت جدید ویندوز برای سرعت انتقال Nearby Share هم فکرهایی کرده و سرعت انتقال محتوا را افزایش داده است. البته این سرعت بیشتر فقط برای زمانی است که هردو کاربری که در حال انتقال محتوا از طریق Nearby Share هستند از یک شبکه استفاده کنند.