مدت ها است که مایکروسافت تصمیم گرفته از هوش مصنوعی Copilot در ویندوز خود استفاده کند. اما الان اعلام کرده که قصد دارد از یک Copilot هوشمندتر استفاده کند.

طبق اعلام ورج، در همین راستا، مایکروسافت نسبت به یکپارچه کردن ویژگی های هوش مصنوعی در ویندوز 11 اقدام کرده و یکسری به‌روزرسانی بزرگ را در سیستم عامل خودش اعمال کرده است. در هفته جدید مایکروسافت قصد دارد که ویژگی جدیدی را روی Copilot ویندوز آزمایش کند. این ویژگی شامل یک Copilot متحرک در نوار وظایف است که با ظاهر شدن آن می توانید متن یا تصاویر را کپی کنید.

آیکون Copilot با یک حرکت تغییر خواهد کرد تا نشان دهد Copilot می تواند کمک کننده باشد. توضیح مایکروسافت در رابطه با این ویژگی به این شکل است: وقتی کاربر ماوس را روی آیکون Copilot حرکت دهد، یک فهرست از اقداماتی که می توانید انجام دهید ارائه خواهد شد، مثلا خلاصه کردن یا توضیح متن کپی شده.

مایکروسافت چه تصمیماتی برای آینده ویندوز دارد؟

همراه با تغییرات Copilot، مایکروسافت همچنین تایید کرد که برنامه Notepad آن به زودی با AI Copilot ادغام خواهد شد. به کمک این ویژگی قادر خواهید بود که متن را انتخاب کنید و با کلیک راست بر روی “توضیح با Copilot”، آن را توضیح دهید. این برنامه متن، بخش‌های کد، یا فایل‌های لاگ را رمزگشایی خواهد کرد.

همه این‌ها بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای قرار دادن Copilot به عنوان برند بزرگ AI مایکروسافت است و این کمپانی برای یک به روزرسانی اصلی ویندوز آماده می شود. مایکروسافت می‌خواهد که سال ۲۰۲۴ “سال PC هوش مصنوعی” باشد، و از پیش از این دکمه Copilot مخصوصی را به کیبوردها اضافه می‌کند.

با وجود اینکه سایر کمپانی ها مثل اینتل و کوالکام از یک آپدیت جدید همراه با هوش مصنوعی برای ویندوز در سال 2024 خبرداده اند، اما مایکروسافت هنوز به طور رسمی برنامه های خود را تایید نکرده است.

چه تغییراتی در انتظار کوپایلوت است؟

در نسخه‌های آزمایشی اخیر ویندوز ۱۱ مایکروسافت، مشاهده می‌شود که کوپایلوت الان درک بهتری از متن، تصاویر، یا سایر محتویات کپی‌شده دارد و می تواند واکنش‌های مناسب‌تری ارائه دهد و خدمات متنوعی را برای کاربر فراهم کند. شرکت همچنین قصد دارد از سخت‌افزار NPU که به تازگی در لپتاپ‌های ویندوز عرضه شده است، بهره‌برداری کند.

هرچند که ویندوز ۱۲ به عنوان یک پیش‌روی بزرگ در زمینه هوش مصنوعی مایکروسافت مورد شایعه قرار گرفته بود، اما به نظر می‌رسد که این پیشروی اکنون به عنوان یک بخش از به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ در انتهای امسال خواهد بود. مایکروسافت به این به‌روزرسانی با نام24H2 اشاره می‌کند  و به‌روزرسانی ویژگی سالیانه که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. احتمالاً در ماه‌های آینده تعداد بیشتر از برنامه‌های هوش مصنوعی مایکروسافت در ویندوز خواهیم شنید، زیرا این شرکت در نظر دارد که چگونه ویندوز را برای “سال PC هوش مصنوعی” تغییر ‌دهد.