در دنیایی که هوش مصنوعی در همهجا حضور دارد، طبیعی است که خبر حضور هوش مصنوعی را حتی در صنعت بازی و گیم هم ببینیم. در همین راستا، مایکروسافت از هوش مصنوعی Muse رونمایی کرده است؛ مدلی که با همکاری Ninja Theory ساخته شده و میتواند نحوهی توسعه بازیهای ویدیویی را دگرگون کند.

هوش مصنوعی Muse برای ساخت بازیهای جذابتر
هوش مصنوعی Muse اولین مدل دنیای بازی و تعامل انسانی (WHAM) محسوب میشود. این مدل مولد میتواند هم تصاویر بازی و هم حرکات کنترلر را تولید کند.
هوش مصنوعی Muse قادر است محیط سهبعدی بازی را درک کند و نسبت به اقدامات بازیکن واکنش نشان داده و جلوههای بصری تولید کند.
مایکروسافت برای توسعه این مدل از دادههای جمعآوریشده توسط استودیوی Ninja Theory استفاده کرده است. تیم مایکروسافت از اطلاعات بازی چندنفره Bleeding Edge و تحلیل دادههای بهدستآمده از گیمپلیهای انسانی، بهره برده تا چنین مدل قدرتمندی را عرضه کند.
درحالحاضر، این هوش مصنوعی میتواند تصاویری با وضوح ۳۰۰×۱۸۰ پیکسل تولید کند. اگرچه این کیفیت هنوز با وضوح FHD فاصله دارد، اما خروجیها همچنان بسیار چشمگیر است.
مدل Muse به بازیکنان امکان میدهد از طریق فرمانهای متنی، گیمپلی ایجاد کرده و عناصر بصری را بارگذاری کنند. بااینکه این مدل قادر است کاراکترهای هوش مصنوعی و تصاویر بازی را تولید کند، مایکروسافت تأکید کرده که هدف آن جایگزینی فرآیند توسعهی انسانی نیست، بلکه میخواهد خلاقیت را افزایش داده و امکانات جدیدی را در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد.
با توجه به افزایش هزینههای تولید بازیهای ویدیویی، چنین اقدامی از سوی مایکروسافت میتواند روند توسعه را آسانتر کند. نظر شما درباره چنین مدلی چیست و آیا بهنظرتان موفقیتآمیز خواهد بود؟!
در دیگر خبرهای جالب مربوط به هوش مصنوعی هم خواندیم که هوش مصنوعی توانسته یک معمای ریاضی با میلیونها مرحله را پس از ۶۰ سال حل کند!