اگر طرفدار سلبریتی‌ها و مراسم‌های هالیوودی باشید،‌ حتما می‌دانید که دیشب مراسم مت گالا برگزار شد. مراسم مت گالا یک رویداد بسیار مهم در عرصه فشن و طراحی لباس است و هرسال هنرمندان هالیوودی طبق یک تم،‌ لباس‌های آراسته می‌پوشند و در این مراسم هنری شرکت می‌کنند. تم امسال «باغ زمان»‌ بود اما به نقل از techcrunch می‌توانیم تم را «هوش مصنوعی و دیپ فیک»‌ بنامیم!

هوش مصنوعی،‌ تصاویر فیک و ناپدید شدن مرز حقیقت و دروغ

بلافاصله پس از این‌که مراسم در موزه متروپولیتن نیویورک آغاز شد،‌ تصاویر فیک و ساخته شده با هوش مصنوعی هم اینترنت را فرا گرفت!‌ این تصاویر آنقدر واقعی بود که عده زیادی از مردم عکس‌ها را باور کردند و این تصاویر در توییتر (یا همان X) بازدید میلیونی گرفت!

به طور مثال تصویر کتی پری با لباسی که شبیه باغ بود بالای ۸ میلیون بار دیده شد و همه باور کردند که این تصویر واقعی اوست:

همچنین تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی از ریحانا هم به طور گسترده وایرال شد و مردم نتوانستند دروغ را از حقیقت تشخیص دهند:

اما در نهایت،‌ تصاویر دیگری هم از هنرمندانی مثل تیلور سوییفت یا دوآ لیپا در ایکس وایرال شد که هوش مصنوعی بودن آن مشخص و واضح بود!

تصویر ساخته شده از تیلور سوییفت ساخته شده با هوش مصنوعی که بسیار واضح و خنده دار شده است:

وایرال شدن تصاویر غیرقابل تشخیص از این هنرمندان بار دیگر آسیب‌ها و خطرات مربوط به محتوای جعلی را یادآور شد. این‌که چقدر این تکنولوژی می‌تواند باعث فریب و گمراهی مردم عادی شود و هرگز هم توسط مردم قابل تشخیص نیست.

این اتفاق در حالی است که به تازگی جشنواره فیلم هوش مصنوعی با شرکت ۳۰۰۰ فیلم کوتاه در آمریکا برگزار شده است!