کاربران گوگل روزانه میلیاردها بار از نوار آدرس کروم (که به “omnibox” شناخته می‌شود) برای سرچ در گوگل یا بازگشت به صفحه‌ای که قبلا رفته بودند استفاده می‌کنند. حالا گوگل تصمیم گرفته برای بهبود تجربه کاربری، با اضافه کردن هوش مصنوعی به omnibox کروم، خدمات جستجوی هوشمندتری ارائه کند. این به روزرسانی جذاب، گوگل را قادر می‌سازد تا پیشنهادهای دقیق‌تر و مرتبط‌تری به کاربرانش بدهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تجربه کاربری بهتر کاربران کروم

به نقل از وبلاگ chromium گوگل توانسته با ادغام مدل های یادگیری ماشین در نوار آدرس کروم، پیشنهادهای هوشمندانه‌ و شخصی سازی شده‌ای ارائه کند. این مدل‌ها قادرند فاکتورهایی همچون آخرین زمان بازدید کاربر از یک صفحه را قبل از پیشنهاد آن در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، اگر کاربری بلافاصله پس از چند ثانیه از سایتی خارج شود یا تعامل خاصی با آن نداشته باشد، مدل هوش مصنوعی امتیاز کمتری به آن آدرس می دهد و در جستجوهای بعدی، آن را در اولویت‌های پایین‌تر قرار خواهد داد.

در آینده، گوگل قصد دارد مدل‌های تخصصی شده هوش مصنوعی را برای محیط‌ها و کاربردهای خاص از جمله کاربران موبایل، سازمانی و دانشگاهی آموزش دهد. گوگل معتقد است که با گذشت زمان، مدل‌های جدید می‌توانند سیگنال های تازه‌تری هم برای بهبود پیشنهادها جمع آوری کنند.