حالا که قرار است ربات‌های انسان نما به تولید و فروش انبوه برسند و وارد کار و زندگی روزمره ما شوند،‌ لازم است یک سری مهارت‌های ضروری را هم یاد بگیرند؛‌ مثل افتادن!

کمپانی‌هایBoston Dynamics و Agility در حال آموزش «سقوط درست»‌ به ربات‌های انسان‌نمای خود هستند تا ربات‌هایشان برای افتادن و سقوط از بلندی آماده شوند. این ربات‌ها باید یاد بگیرند چگونه هنگام افتادن از صدمه دیدن خودشان جلوگیری کنند و دوباره به حالت ایستاده برگردند.

طبق گفته techcrunch، ربات‌های انسان نما هر 100-200 کیلومتر یک بار سقوط می‌کنند. نرخ سقوط واقعاً کم است، اما بازهم رخ می‌دهد. از این نظرآنها دقیقاً مانند ما هستند!

ربات های انسان نما هم در حین حرکت،‌ ممکن است بیفتند و سقوط کنند.

سقوط ربات‌های انسان نما،‌ از آموزش تا آسیب

قابلیت افتادن و برخاستن درست برای روبات‌های انسان‌نما بسیار مهم است تا بتوانند در محیط‌های واقعی کار کرده و خودشان را از موانع نجات دهند. محققان این دو کمپانی برای آموزش سقوط درست به ربات‌هایشان از آموزش‌ها و اصول انسانی استفاده کرده‌اند. ما انسان‌ها برای یک سقوط امن چه کارهایی می‌کنیم؟‌ به صورت کلی حواسمان به چند نکته است:

  • محافظت از سر
  • هدایت وزن بدن به پایین
  • خم کردن زانوها
  • استفاده از بازوها برای حفظ تعادل

قابلیت افتادن و برخاستن درست برای ربات‌های انسان‌نما بسیار مهم است تا بتوانند در محیط‌های واقعی کار کرده و خودشان را از موانع نجات دهند. این روزها بازار ربات‌های انسان نما بسیار داغ است مثلا چینی‌ها ربات انسان نمای دونده ساخته‌اند یا ایلان ماسک در حال کار برای به فروش انبوه رساندن ربات‌های کارگر است!