اسناد جدیدی منتشر شده که حاوی اطلاعات بسیار جالبی از جدال بین غول های تکنولوژی آمریکایی است. این اسناد درباره دعواهایی بین کمپانی اپل، ماکروسافت،بینگ، گوگل و وزرات دادگستری ایالات متحده آمریکاست!

اصل ماجرا درباره انحصاری شدن صنعت موتور جستجو است

به نقل از cnbc این اسناد در بحبوحه یک دادگاه ملی در مورد تسلط گوگل بر صنعت موتور جستجو و دفاعیات گوگل منتشر شده است.

ماجرا از این قرار است که وزرات دادگستری ایالات متحده آمریکا از گوگل برای انحصاری کردن صنعت موتور جستجو شکایت کرده و گوگل برای دفاع از خودش اسناد جالبی را منتشر کرده است.

در این اسناد می‌بینیم که مایکروسافت از حدود ۱۵ سال پیش چندین و چند بار به اپل پیشنهاد داده که Bing را تبدیل به موتور جستجوی پیش فرض سافاری کند و اپل هم هربار به دلیل کیفیت پایین بینگ،‌ این پیشنهاد را رد کرده است.  به این ترتیب گوگل به خوبی استدلال کرد که در صنعت موتور جستجو انحصار وجود ندارد و یک رقابت واقعی در جریان است.

چرا اپل، بینگ را قبول نکرد؟

گوگل در این‌باره نوشته : «برای هر پیشنهاد، اپل نگاه دقیقی به کیفیت نسبی بینگ در مقابل گوگل انداخته و به این نتیجه رسیده که گوگل بهترین انتخاب پیش فرض برای کاربران سافاری است. این یعنی رقابت!»‌ به این ترتیب هر شش پیشنهاد مایکروسافت بین سال های 2009 تا 2020 رد شده است.

گوگل اخیرا هم درباره ابزارهای هوش مصنوعی بسیار خبرساز شده است و غیر از خبر انتشار جمینای اولترا،‌ خبری درباره انتشار دو ابزار هوش مصنوعی کوچکتر و سبک‌تر به نام Gemma 2B  و Gemma 7B را هم به کاربران داده بود.