شده تا به حال باکس ایمیل خود را باز کنید و ببینید باز هم سیل ایمیل‌های تبلیغاتی و خبرنامه‌های مزاحم به صندوق ورودی شما سرازیر شده؟ احتمالا در دل آرزو کرده‌اید که چه می‌شد اگر دیگر این ایمیل‌های مزاحم را نبینم؟! خب آپدیت جدید جیمیل قابلیتی دارد که بتوانید از شر این ایمیل‌های مزاحم خلاص شوید!

چیزی که مدت‌هاست منتظرش بودیم

جیمیل در آپدیت جدید خود قابلیت «مدیریت اشتراک‌های ایمیلی» یا همان Manage Subscriptions را اضافه کرده است. با این‌ قابلیت خیلی راحت می‌توانید خبرنامه‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی دریافتی را سازماندهی و جدا و آنطور که می‌خواهید مدیریتشان کنید.

قابلیت Manage Subscriptions تمامی اشتراک‌های فعال شما را یکجا گردآوری می‌کند و یک دکمه‌ی لغو اشتراک در کنار نام و لوگوی هر فرستنده قرار داده شده تا بتوانید به‌سرعت اشتراک‌های ناخواسته را حذف کنید.

به نقل از piunikaweb این ویژگی هنوز در دست توسعه است، اما نشانه‌هایی از انتشار نزدیک آن دیده می‌شود. کاربران ردیت از مشاهده‌ی پاپ‌آپ مربوط به Manage Subscriptions برای اندروید خبر داده‌اند، گرچه فعلاً امکان استفاده از آن وجود ندارد.

قابلیت Manage Subscriptions جیمیل گامی مؤثر در جهت مدیریت اینباکس و کاهش حجم ایمیل‌های مزاحم محسوب می‌شود. با این ویژگی کاربردی، رؤیای داشتن یک صندوق ورودی منظم و خالی از پیام‌های ناخواسته به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

پیش از این هم باخبر شده بودیم به زودی جیمیل مجهز به هوش مصنوعی Gemini می‌شود.