ایلان ماسک جاه طلب و پر از آرزوست و در عین حال که رویاهایش برای فرستادن انسان به مریخ را دنبال می‌کند، در پی محقق کردن آرزوهایش در زمینه «ربات‌ انسان نما»‌ نیز است!‌

وقتی فیلم‌های علمی-تخیلی به حقیقت می‌پیوندند!

او به تازگی مراسم باشکوه «رونمایی از خودروهای خودران تسلا» را برگزار کرده و غیر از تاکسی خودران و ون خودران، یک غافلگیری دیگر هم برای مردم جهان داشت:‌ نمایش تعدادی ربات انسان نما که می‌توانستند راحت حرکت کنند و با مهمانان صحبت کنند!

در ویدیوهایی که از این مراسم منتشر شده ربات انسان نمای اپتیموس دیده می‌شود که کارهای انسانی مانند آوردن بسته‌ای از ایوان، رقصیدن،‌ راه رفتن و آبیاری گیاهان را انجام می‌دهد. ویدیوی زیر را ببینید:

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در این باره توضیح می‌دهد که این ربات‌ها می‌تواند «هر کاری را انجام دهد» و مثال‌هایی مانند پیاده روی با سگ خانگی، نگهداری از بچه‌ها چمن‌زنی را ذکر می‌کند. او متعقد است که ربات‌های انسان نمای تسلا، ارزشمندترین محصول کارخانه تسلا و بزرگترین محصول تاریخ خواهند بود!

او وعده داد که تا چند سال دیگر هرکسی می‌تواند یک ربات انسان نمای اپتیموس برای خودش بخرد تا در کارهای روزانه‌ کمکش کند، اما این وسیله چیزی بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت!

به نقل از Verge فیلم‌های ضبط شده از مراسم نشان می‌دهند که مردم خیلی راحت در حال تعامل با ربات‌های Optimus هستند. یک میز پر از نوشیدنی در ویدیو می‌بینیم که ربات اپیتموس پشت آن میز است اما همه کاری که اپتیموس انجام می‌دهد، تکان دادن دستش و جابجا کردن یک فنجان حاوی یخ بود.

هنوز نمی‌شود دقیقا گفت که آیا این ربات‌ها می‌توانند واقعا آینده را متحول کنند و آنقدر که ایلان ماسک مدعی است،‌ قدرتمند هستند؟‌ یا این ویدیوها فقط تبلیغاتی و برای بالا بردن هیجان بازار است؟!

ایلان ماسک پیش از این هم گفته بود که دوست دارد خودش روی مریخ ساکن شدن انسان‌ها را به چشم ببیند و آرزوی مهم او این است که تا پیش از این اتفاق، نمیرد.