کمبود نیروی کار، کارهای خطرناک و پرریسک یا کارهای تکراری از جمله دلایلی است که بشر به ربات انسان نما به عنوان کارگر کارخانه نیاز دارد. صنایعی مثل مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و قسمت‌های خطرناک کارخانه ممکن است تا چند سال دیگر اکثرا توسط ربات انسان نمای کارگر انجام شوند. اما چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ ایلان ماسک می‌گوید به زودی!

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به تازگی خبر غیر منتظره‌ای را اعلام کرده! او در یک کنفرانس تلفنی گفت ربات‌های انسان نمای تسلا به نام Optimus ، احتمالا تا پایان سال 2025 میلادی آماده فروش می‌شوند.

در ویدیوهایی که از ربات Optimus تا به حال دیده‌ایم، او در حال قدم زدن یا لباس تا کردن دیده شده است و به نظر می‌رسد توانایی‌هایش رو به پیشرفت باشند.

دیگر کارخانه‌های سازنده ربات انسان نما

کارخانه تسلا تنها کارخانه‌ای نیست که ربات‌های انسان نما می‌سازد؛ کارخانه هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس هم مدت‌هاست در حال توسعه ربات‌های خودشان هستند.

همین امسال هم، استارت‌آپ Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی BMW برای استفاده از ربات‌های انسان‌نما در کارخانه‌های خودروسازی، قرارداد همکاری امضا کرده است.

در بین همه این رقبا، ایلان ماسک می‌گوید که به نظرش کارخانه تسلا «بهترین وضعیت» را دارد و از دیگر کارخانه‌ها به تولید انبوه نزدیک‌تر است.

به نظرتان حرف‌های ایلان ماسک شدنی و عملی است؟! یا بازهم از رویاهای جاه طلبانه‌اش صحبت کرده است؟!