ایلان ماسک، ثروتمندترین انسان جهان تقریبا به همه رویاهایش رسیده جز یک مورد و ممکن است قبل از تحقق این رویا،‌ فرصتش تمام شود! یکی از مهم‌ترین رویاهای ایلان ماسک بردن انسان‌ها به مریخ و ایجاد یک سکونتگاه روی کره مریخ است ولی کارشناسان معتقدند راه درازی تا تحقق این رویا داریم و ممکن است او به اندازه کافی زنده نماند که چنین اتفاقی را به چشم ببیند.

آینده نامعلوم سفرهای فضایی و جدال با زمان

حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال مانده تا شرایط برای بردن انسان‌ها به مریخ فراهم شود و اگر ایلان ماسک تا آن زمان هم زنده باشد، در دهه ۶۰ یا ۷۰ سالگی خود است که سنش برای چنین سفری بسیار بالاست.  

کریستوفر کامبز، کارشناس آیرودینامیک دانشگاه تگزاس، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفت که ممکن است ۱۵ تا ۲۰ سال طول بکشد تا سفر انسان به مریخ به اندازه کافی ایمن شود.

مشکل اصلی این است که فقط هر ۲۶ ماه یکبار سیاره مریخ و سیاره زمین در وضعیت تراز قرار می‌گیرند که بتوان فضاپیما به آن فرستاد و با توجه به این موضوع، کمپانی SpaceX در ۲۰ سال آینده تنها ۹ بار فرصت فرستادن فضاپیما دارد.

ماسک ۵۳ ساله باید تا ۲۰ سال دیگر (که ۷۳ ساله می‌شود)‌ حداقل یک ماموریت موفق اجرا کرده باشد که بتواند خودش هم پا روی مریخ بگذارد و با توجه به شرایط فعلی SpaceX هنوز آماده چنین ماموریتی نیست.

ماسک قبلا در سال ۲۰۲۰ گفته بود: «اگر سرعت پیشرفت خود را بهبود نبخشیم، قطعاً قبل از رفتن به مریخ خواهم مرد. من دوست دارم تا زمانی که به مریخ برویم مرده نباشم. این آرزوی من است.»

به نظر شما رویای او محقق می‌شود یا قبل از رسیدن به مریخ،‌ فرصت زندگیش تمام می شود؟

به تازگی هم پیش‌بینی آینده با هوش مصنوعی Future You محقق شده، ابزاری که خبر از آینده می‌دهد!