ثروت‌مندترین انسان دنیا، آقای ایلان ماسک اکنون 251 میلیارد دلار پول دارد. اگر فکر می‌کنید این عدد خیلی بزرگی است (که واقعا هم هست)‌ باید پیش بینی ثروت او در آینده را بخوانید. ثروت ماسک با نرخ متوسط ​​سالانه 110٪ در حال رشد است و اگر با همین فرمان پیش برود، تا سه سال دیگر تبدیل به اولین تریلیونر جهان می‌شود!

تبدیل میلیون به بیلیون،‌ و بیلیون به تریلیون دلار

هر تریلیون دلار، معادل هزار میلیارد دلار است. ایلان ماسک سال 1999 و زمانی که فقط 27 ساله بود وارد باشگاه «میلیونرها»‌ شد. پس از آن در سال 2012 هم وارد باشگاه «بیلیونرها»‌ شد. از آن زمان ثروت او همیشه افزایشی بوده طوری که اکنون چند سال است همیشه نفر اول لیست ثروتمندان دنیاست.

آکادمی Informa Connect پیش بینی تریلیونر شدن او را مطرح کرده و این پیش بینی از این واقعیت ناشی می‌شود که ثروت ماسک سالانه 110٪ رشد کرده است.

اگر ایلان ماسک همینطور به تولید ثروت ادامه دهد، تا سال 2027 تبدیل به اولین انسان تریلیون دلاری تاریخ جهان می‌شود.

این آکادمی همچنین تحلیل کرده که آقای گوتام آدانی، سرمایه دار هندی، دومین فردی خواهد بود که به مقام تریلیونر دست می یابد. اگر نرخ رشد ثروت سالانه او 123 درصد باقی بماند، این اتفاق در سال 2028 رخ خواهد داد.

همچنین جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، و پراجوگو پانگستو، مالک غول انرژی و معدن اندونزیایی نیز می‌توانند در سال 2028 تریلیونر شوند. بیلیونر اروپایی آقای برنارد آرنو، رئیس LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton که اکنون سومین فرد ثروتمند جهان با حدود 200 میلیارد دلار است، در مسیری قرار دارد که در سال 2030 به یک تریلیون دلار برسد؛ یعنی همان سالی که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا احتمالا به این ثروت خواهد رسید.

درباره پدیده یک درصدی‌ها

تعداد انگشت شماری از انسان‌های جهان ثروت بالای 2 میلیون دلار دارند و این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از مردم جهان فقیر هستند و دسترسی به رفاه و امکانات مادی اولیه هم ندارند. این نابرابری شدید اقتصادی نه تنها ناعادلانه است، بلکه اثرات منفی گسترده‌ای بر ساختار اجتماعی و سیاسی جامعه دارد. اما مقصر اصلی چنین وضعیتی، سیاست‌های اقتصادی نادرست یا ناکافی است که به نابرابری و فقر دامن زده است.