اخیرا پست هایی در توییتر رد و بدل می شود که نشان دهنده این است که ایلان ماسک یک حساب کاربری مخفی در پلتفرم خودش دارد و به ستایش خودش می پردازد.

طبق خبر منتشر شده، این ادعا را یکی از کاربران محبوب حوزه طنز به نام “لیان نیسان” بیان کرده است. در پی این ادعا نیسان و کاربران دیگر ادعا کردند که کاربر ” آدریان دیتمان” که به طور مرتب اعترافات مثبتی را به ماسک و شرکت‌های او می‌دهد، در واقع متعلق به میلیاردر است.

موضوع از آنجایی بدتر شد که حساب کاربری نیسان، بیش از 250 هزار فالور داشت اما به طور کوتاهی بعد از آن آفلاین شد.

صحبت های جنجالی که بین کاربران رد و بدل شده

در این راستا، بسیاری از مردم، ماسک را به تعلیق حساب کاربری متهم کرده اند و یک اطلاعیه از پروفایل نیسان به سادگی اعلام می کند که دیگر وجود ندارد.

نیسان دائما از ایلان ماسک انتقاد می کند و در اوایل ماه به دلیل ادعاهای نقض شرایط خدمات پلتفرم، از ایکس معلق شده بود. حساب دیتمان این ماه به دلیل حضور در یک گفتگوی صوتی در X با میزبان اینفوورز، الکس جونز، توجه گسترده‌ای جلب کرد.

همراه با نظریه پرداز توطئه ای دیوید آیک که اعتقاد دارد، رهبران برجسته جهان در واقع لیزارد هستند، جونز و مهمانش هر دو از اینکه آیا واقعاً با ماسک در حال صحبت کردن هستند یا نه، بر اساس گفتار نسبتاً مشابه افراد، شک داشتند.

ادعای کاربر در مورد صدای پخش شده

دیگران این ایده را مطرح کردند که صدایی در فضا شنیده شده و ممکن است نتیجه تلاشی برای کلونینگ با استفاده از هوش مصنوعی باشد. البته دیمان انکار کرد که از هوش مصنوعی استفاده کرده و گفت که صدای واقعی خودش است.

کاربران حساب دیتمان را بررسی کردند و متوجه شدند که اغلب به حساب رسمی ماسک پاسخ می دهد. در یک مثال، دیتمان، به یک توییت از ماسک در کنار فرزندش اعلام کرد: “الان شما یک پدر فوق‌العاده هستید، الان. فرزندان شما خوش‌شانس هستند که شما را دارند.”

اتهامات آقای میلیاردر

بعد از این جریان هشتگ، #FreeLiamNissan از آن زمان به مدت زمان طولانی در حال رونق است. همچنین ماسک به انتقاد از دو رویکرد در مورد حمایت از آزادی بیان در X متهم شده است.

البته این اولین باری نیست که ماسک به اتهام به کاربردن یک حساب کاربری مخفی متهم شده است. در آوریل 2023، ماسک یک اسکرین شات از پروفایل خود به اشتراک گذاشته که به نظر می رسید حساب کاربری ثانویه ای را آشکار کرده است.

به طور کلی ایلان ماسک جنجال های زیادی را در دنیا به پا کرده و اخیرا هم ایلان ماسک با سم آلتمن بر سر هوش مصنوعی سورا چالش داشته است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی سورا چیست

حسابی که به عنوان یک کودک ظاهر می‌شد، نیز به طور مکرر با پروفایل اصلی ماسک تعامل داشت. اما ماسک به هیچکدام از این حساب‌ها اعتراف نکرده است.