در اقدامی نوآورانه و جالب مایکروسافت تصمیم به همکاری با بزرگان تکنولوژی از جمله انویدیا، AMD  و اینتل گرفته تا استانداردهای پشتیبانی از فناوری‌های ارتقای وضوح بازی‌ها را به سطح جدیدی برساند. این خبر یعنی گیمرها در آپدیت ویندوز ۱۱ حسابی خوش‌بحالشان می‌شود چراکه می‌توانند از بازی‌هایشان با وضوح بیشتر لذت ببرند! علاوه بر این در آپدیت بزرگ ویندوز، مایکروسافت ویژگی های شگفت انگیزی را اضافه کرده است.

مایکروسافت  API  جدیدی را برای ویندوز ۱۱ توسعه داده است تا توسعه دهندگان بازی بتوانند آسان‌تر و راحت‌تر فناوری‌های ارتقای وضوح متعلق به انویدیا (و دیگر کمپانی‌ها)‌ را وارد بازی‌ها کنند.

مدیر برنامه‌ مایکروسافت، آقای تاکر با اشاره به این API جدید که DirectSR نام دارد، آن را پلی میان بازی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ ارتقای وضوح معرفی کرده و تاکید کرده که تجربه کاربری بسیار بهتر و روان‌تر خواهد شد.

چه زمانی می‌توانیم از این ویژگی لذت ببریم؟ تاریخ عرضه API DirectSR

مایکروسافت اعلام کرده است که API DirectSR به زودی از طریق نسخه‌ی پیش‌نمایش SDK در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و برنامه‌ریزی شده است تا در کنفرانس GDC ، که در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از این فناوری ارائه دهد. این رویداد، علاوه بر حضور نمایندگانی از مایکروسافت، شاهد مشارکت انویدیا و AMD نیز خواهد بود

اخیرا هم دیده بودیم که ویندوز با تغییراتی که در آپدیت ویندوز ۱۱ داده بود یک سری ویژگی‌های جادویی مربوط به دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت را به کاربرانش هدیه داده است.