شرکت نستله یک کارخانهی محتوای خلاقانه بر پایهی هوش مصنوعی راه اندازی کرده است. این خلاقیت بازاریابی را وارد عصر جدیدی میکند. جایی که سرعت و صرفهجویی مالی در کنار هم قرار میگیرند. اما نستله دقیقا چه کاری انجام داده است؟
تبلیغ در دنیای مجازی، قبل از اجرا در دنیای واقعی
نستله یکسری نسخهی مجازی از مشتریها، برندها و تبلیغها ساخته تا بتواند نتایج را در یک دنیای شبیهسازیشده آزمایش کند. آنها میخواهند قبل از اجرا در دنیای واقعی، خیلی زودتر بتوانند آیندهی کمپینها را پیشبینی کنند. این فناوری دوقلوهای دیجیتال (Digital Twins) نام دارد.
نستله این نسخههای دیجیتالی را از برندهای خودش، رفتار مصرفکننده، و حتی بازار هدف ساخته است. برای مثال آنها پاسخ این سوالها را پیش از اجرای کمپین حدس میزنند:
- یک تبلیغ در بین زنان ۳۰ تا ۴۰ ساله در آلمان چه بازخوردی دارد؟
- بستهبندی جدید محصول در بازار مکزیک چقدر جذاب است؟
- آیا مخاطب پیام تبلیغاتی را بهدرستی درک میکند یا نیاز به تغییر دارد؟
مدیر بازاریابی نستله گفته است:
«استفاده از هوش مصنوعی کمک میکند محتوای تولیدشده شخصیسازیشدهتر و مؤثرتر باشد، تیمها سریعتر ایدهها را اجرا کنند و تصمیمگیریها دقیقتر و علمیتر باشد»
حالا نستله نهتنها سرعت و بهرهوری را افزایش داده، بلکه وارد دنیای جدیدی از بازاریابی شده که در آن فناوری و خلاقیت کنار هم کار میکنند. قطعا در آینده شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود: ساخت تبلیغات، اول در دنیای مجازی، بعد در دنیای واقعی. جزئیات این خبر را در وبسایت VentureBeat بخوانید.

در جدیدترین خبرها، میتوانید دربارهی ۹ رفتار ممنوعه با هوش مصنوعی بخوانید. ۹ رفتاری که شما را آگاه میکند و موجه میشوید که چگونه باید با این فناوری برخورد کنید.