تا به حال خبرهای زیادی درباره ربات های انسان نما خوانده بودیم اما این خبر درباره یک ربات حیوان نماست!

وزارت حمل و نقل آلاسکا از ربات جدیدی به نام Aurora رونمایی کرده که قرار است در فرودگاه بین المللی آلاسکا کار کند و شغلش هم فراری دادن حیوانات است! این ربات بسیار چابک و سریع است و با پوشش گرگ یا روباه می تواند خیلی خوب شغلش یعنی ترساندن پرندگان و حیوانات را انجام دهد!  

چرا باید حیوانات را بترسانیم؟

یکی از مشکلاتی که فرودگاه‌ها دارند نزدیک شدن حیوانات و پرندگان به باند فرودگاه و محل فرود هواپیماست؛ نزدیک شدن پرنده یا دیگر موجودات به موتور هواپیما یک خطر بزرگ و نگرانی جدی برای اپراتور فرودگاه است. تا به حال برای دور کردن حیوانات از صداها و آژیرهای بلند استفاده می‌شد اما این روش آلودگی صوتی زیادی ایجاد می‌کرد و برای حیوانات بزرگ (مثل خرس‌ها) هم فایده‌ای نداشت! پس مسئولان فرودگاه به فکر راه چاره دیگری افتادند و تصمیم گرفتند از ربات چهارپای Aurora استفاده کنند.

اگر این ربات کارآمد و موفق باشد احتمالا از آن در دیگر فرودگاه‌های جهان هم استفاده شود.

ویژگی‌های ربات Aurora

ربات Aurora یک ربات چهارپا است که پیش از این هم برای کارهای دیگری مثل بازرسی و امداد و نجات استفاده می‌شد. این ربات به هوش مصنوعی مجهز است و می‌تواند الگوی حرکتی حیوانات را خیلی سریع تشخیص دهد و براساس آن واکنش و عکس العمل نشان دهد تا حیوانات از محوطه باند مراقبت دور شوند.

پیش از این هم کمپانی لنوو از یک ربات سگ شش پا رونمایی کرده بود که وظیفه بازرسی مناطق صنعتی،‌ انجام وظایف خطرناک و عبور از محیط‌های چالش برانگیز را دارد.