یکی از قابلیتهای بسیار جالب مدلهای هوش مصنوعی، این است که کاربران میتوانند با آن مثل «یک انسان» حرف بزنند و مدل هم پاسخ آنها را بدهد. این قابلیت در ابتدا توسط شرکت OpenAI و به نام حالت صوتی ChatGPT معرفی شد؛ اما مشکلی که وجود داشت، هزینه بالای آن است. برای استفاده از حالت صوتی ChatGPT کاربران باید ماهانه هزینه اشتراک بپردازند. خوشبختانه رقابت بین مدلها آنقدر بالاست که دیگر رقیبها، این قابلیت را بهصورت رایگان عرضه میکنند!

حالت مکالمهای هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت به نام قابلیت Copilot Voice شناخته میشود؛ اکنون بسیار بینالمللیتر شده است. به گزارش techradar، قابلیت Copilot Voice اکنون از ۴۰ زبان جدید پشتیبانی میکند و پاسخهای بسیار بهتری ارائه میدهد تا مکالمهها برای کاربران طبیعیتر و انسانیتر به نظر برسد.
مایکروسافت قابلیت Copilot Voice را در اکتبر معرفی کرد اما در آن زمان این قابلیت پیشرفته و عالی نبود؛ این قابلیت اکنون میتواند مکالمههای سخت را مدیریت کند، وقفه و مکث کاربر بین صحبتهایش را تشخیص دهد و حتی بر اساس لحن احساسی کاربر، لحن خود را تنظیم کند.
البته یکی از ویژگیهای مهم قابلیت Copilot Voice رایگان بودن آن است! در حالی که بسیاری از خدمات مشابه نیاز به اشتراک پولی دارند.
همچنین در این آپدیت جدید سرعت پاسخگویی قابلیت Copilot Voice هم بیشتر شده و تعامل با آن بسیار راحتتر و انسانیتر شده است. کاربران دیگر مجبور نیستند برای شنیدن پاسخ از کوپایلوت، چند ثانیه صبر کنند چراکه کوپایلوت بهصورت آنی جوابشان را میدهد!
اضافه شدن ۴۰ زبان جدید، خبر بسیار خوبی برای کاربران بینالمللی این مدل است. این ویژگی بخشی از استراتژی مایکروسافت برای تبدیل کردن هوش مصنوعی Copilot به یک دستیار بینالمللی است.