به تازگی واتساپ یک قابلیت جدید را معرفی کرده بود که کاربران می‌توانستند پیام‌های ویدئویی کوتاه برای مخاطب خود ارسال کنند. این قابلیت که با نام ” پیام‌های ویدئویی فوری” معروف شده بود، نارضایتی کاربران را برانگیخت. چرا که نحوه اشتراک گذاری آن دقیقا مانند پیام‌های صوتی است و کاربران با فشردن یک دکمه می‌توانند ویدیو ارسال کنند. و این دکمه دقیقا همان دکمه‌ای است که برای ارسال پیام‌های صوتی از آن استفاده می‌شد. این مورد موجب شکایت و نارضایتی کاربران شد که به طور ناخواسته و تصادفی پیام‌های ویدئویی ارسال می‌کنند.

واتساپ از آنجایی که به دنبال کسب رضایت کاربران و بهبود تجربه کاربری آن‌ها است، در حال آزمایش برای غیرفعال کردن این ویژگی است.

آخرین نسخه آزمایشی واتساپ شامل گزینه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد ” پیام‌های ویدیویی فوری” را غیرفعال کنند. بعد از خاموش کردن کلید، نماد میکروفون که در سمت راست پایین صفحه است، به حالت پیش فرض خود برمی‌گردد. در اینصورت کاربران می‌توانند سریعا یادداشت‌های صوتی خود را به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که غیرفعال کردن این دکمه، مانع از ارسال پیام ویدیویی توسط دیگران نمی‌شود.

غیر فعال کردن پیام‌های ویدیویی فوری واتساپ

برای غیرفعال کردن «پیام‌های ویدیویی فوری»، WhatsApp را باز کنید و روی منوی سه نقطه‌ای که در سمت راست بالای صفحه ظاهر می‌شود ضربه بزنید. اکنون به بخش «تنظیمات» و سپس به بخش «چت» بروید. در اینجا، کلیدی به نام «پیام‌های ویدیویی فوری» پیدا خواهید کرد. خاموش کردن آن، عملکرد را غیرفعال می کند.

پیام‌های ویدیویی فوری واتساپ

«پیام‌های ویدیویی فوری» در حال حاضر محدود به واتس‌اپ برای iOS 23.18.1.70 و در واتس‌اپ برای اندروید 2.23.18.21 است و در روزهای آینده به نسخه پایدار می‌رسد، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا این ویژگی روی گوشی شما در دسترس باشد.