شاید شما هم بخواهید یک پیج کاری در اینستاگرام داشته باشید؛ اما نمی خواهید از صفر شروع کنید و دوست دارید روی همین پیج شخصی خود، کار را شروع کنید. اینستاگرام مدت‌‌هاست قابلیت بیزینسی کردن پیج را اضافه کرده تا صاحبان پیج های فروشگاهی یا در کل پیج هایی که به کسب درآمد تمایل دارند، مثل کسب درآمد از طریق بلاگری، از امکانات و قابلیت های بیشتری بهره مند شوند و بتوانند حساب اینستاگرام خود را با کنترل بیشتر و بهتری مدیریت کنند. در این مقاله نامبرلند قرار است به شما آموزش دهیم چگونه پیج شخصی خود را به پیج بیزینسی یا تجاری تبدیل کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

چگونه پیج شخصی را به حساب تجاری (بیزینسی) تبدیل کنم؟

در قدم اول اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید، و اکانت خود را هم پابلیک یا عمومی کنید. سپس این مراحل را برای تبدیل اکانت بیزینسی (تجاری) دنبال کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید، وارد تنظیمات شوید، و به پایین صفحه بروید. از قسمت Your insights and tools روی Account type and tools ( نوع حساب و ابزارها) کلیک کنید،

سپس روی «تغییر به حساب حرفه‌ای» یا ” Switch to professional account ” کلیک کنید،

اینجا هرچه که به شما نشان می‌دهد روی countinue بزنید،

در اینجا، می توانید نوع حساب خود را انتخاب کنید یا یکی را که مناسب شماست جستجو کنید. گزینه‌ها شامل مواردی مثل personal Blog یا وبلاگ شخصی، Product/Service: محصول/خدمات،‌ Art: هنر، و.. است. امکان نمایش و یا عدم نمایش این قسمت هم در پروفایل کاربری تان وجود دارد. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نوع حساب خود را در نمایه خود نشان دهید یا خیر.

سپس بخش «نمایش اطلاعات» را می‌بینید که از شما اطلاعاتی درباره بیزنیس‌تان می‌پرسد. مثل شماره تماس،‌ آدرس و غیره. شما همیشه می‌توانید این مشخصات را ادیت کنید یا کلا پاک کنید. پس از تکمیل این بخش روی دکمه next بزنید و تمام! پیج شما بیزینسی (تجاری)‌ شد!

چگونه پیج اینستاگرام را از حالت تجاری (بیزینسی) خارج کنیم؟

اگر تصمیم گرفتید حساب اینستاگرام خود را از حالت کسب و کار خارج کنید و به حساب شخصی خود بازگردید، این مراحل را دنبال کنید:

مجدد به تنظیمات بروید، از قسمت For professionals (برای افراد حرفه‌ای)، روی گزینه Business tools and control (ابزار حرفه ای و کنترل) کلیک کنید.

گزینه «Switch account type» را انتخاب کنید،

در نهایت گزینه «Switch to personal account» را انتخاب کنید. با ضربه زدن روی «Switch to personal account» در پنجره بازشو تایید کنید تا حساب شما به حساب شخصی بازگردد.

مزایای داشتن پیج بیزینسی اینستاگرام

پیش از اینکه در مورد چگونگی تغییر حساب شخصی به حساب بیزینسی صحبت کنیم، بهتر است از مزایایی که حساب های تجاری به کاربران ارائه می دهند، مطلع شویم.

دسترسی به آمار اینستاگرام

اینستاگرام برای پیج های تجاری یا همان بیزینسی بخشی به نام «آمار اینستاگرام» یا همان اینسایت را اضافه کرده است. این قابلیت این امکان را به صاحبان پیج می‌دهد تا بتوانند گزارش روزانه، هفتگی و ماهانه از پیج خود داشته باشند و روند کاری خود را بهتر چک کنند.

در بخش اینسایت، اطلاعاتی مانند تعداد ذخیره پست شما توسط کاربران، تعداد کاربرانی که از اکسپلور پست شما را دیده‌اند،‌ چه تعداد برای دوستانشان فرستاده‌اند و غیره نشان داده می‌شود. برای اینکه بخش اینسایت اکانت شما فعال شود باید حتما پیجتان را بیزینسی کرده باشید.

تغییر دسته بندی دایرکت‌ها

وقتی اینستاگرام شما به حساب کاری (بیزینسی) تبدیل می‌شود، دایرکت شما به سه بخش تقسیم خواهد شد. بخش اصلی، عمومی و پیام‌های درخواستی (ریکوئست) تا مدیریت ارتباطات شما آسان‌تر شود.

 ویژگی‌های دیگر

ویژگی‌های دیگر شامل افزودن یک دکمه فراخوانی به اقدام یا کال تو اکشن، زمانبندی محتوا و ارسال پاسخ‌های اتوماتیک می‌شوند. این ابزارها تجربه اینستاگرام شما را کارآمدتر و جذاب‌تر می‌کنند.

تبدیل پیج شخصی به تجاری و برعکس در یک پاراگراف

در این مقاله نامبرلند درباره تبدیل پیج شخصی به بیزینسی (تجاری یا همان کاری) و همینطور درباره خارج شدن از حالت کسب و کار (بیزینسی) و دوباره شخصی کردن پیج اینستاگرام صحبت کردیم. اگر سوالی دارید حتما برای ما در قسمت نظرات بنویسید.