در حال حاضر اسپاتیفای یکی از پرکاربردترین پلتفرم های پادکست صوتی در بازارهای کلیدی در سراسر جهان است و برترین ناشر پادکست در ایالات متحده است. اسپاتیفای ادعا می‌کند که تاکنون بیش از 100 میلیون شنونده منظم پادکست را جلب کرده است و این آمار در مقایسه با سال 2019، 10 برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین بیش از 5 صد میلیون نفر حداقل یک پادکست را از سال 2019 در اسپاتیفای گوش داده اند.

30 سپتامبر روز جهانی پادکست بوده و اسپاتیفای قصد دارد در هفته آینده قابلیت جدیدی را برای سازندگان پادکست ارائه کند. قابلیت جدید می تواند به این محتواهای تولید شده کمک کند تا به طور خودکار متن مربوط به پادکست را تولید کند و نمایش دهد.

اسپاتیفای در بیانیه ی خود آورده که این زیرنویس یا نمایش متن محتوای صوتی، به طور همزمان با پادکست پخش می‌شود تا شنوندگان بتوانند به طور همزمان متن محتواهای صوتی را ببینند.

زیرنویس ها از طریق بخشی به نام read along در دسترس خواهند بود و با اسکرول کردن می‌توان آن ها را خواند.

برای اینکه بتوانید از تمام ویژگی های جذاب این پلتفرم پخش موسیقی استفاده کنید کافیست از سایت نامبرلند برای خرید اکانت اسپاتیفای اقدام کنید.

این ویژگی باعث می‌شود پادکست‌ها برای کاربران بهتر قابل دسترس باشند، مشابه قابلیت نمایش متن در موزیک‌ها، به شنوندگان این امکان را می‌دهد که بر اساس متن، به قسمت‌های مختلف یک برنامه بروند.

طبق گفته اسپاتیفای، میلیون ها قسمت پادکست به این ویژگی مجهز می شوند و در آینده، سازندگان می‌توانند فایل های رسانه ای را به زیرنویس اضافه کنند تا بتوانند محتوای خود را برای کاربران توصیف کنند.

به علاوه، در موبایل، شنوندگان اکنون قادرند بر اساس بخش‌های مختلفی که برای هر پادکست تعریف شده، بخش‌های مختلفی از هر برنامه پادکستی را گوش کنند. به طور مشابه در یوتوب، سازندگان پادکست‌ها نیز قادرند بخش‌های زمانی مختلفی را برای برنامه‌های خود ایجاد کنند. این امکان به شنوندگان اجازه می‌دهد تا به نقاط خاصی از یک پادکست که می‌خواهند گوش دهند دسترسی داشته باشند.

اخیرا اسپاتیفای تلاش کرده تا قابلیت های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کند. از جمله قابلیت های جدید و جذابی که به آن اضافه شده، استفاده از هوش مصنوعی است که می تواند پادکست ها را به زبان های مختلف ترجمه کند. این ابزار در اوایل هفته گذشت معرفی شد. به کمک فناوری Whisper شرکت OpenAI، می توان هر قسمت را به زبان های دیگر تبدیل کرد.

این ویژگی برای تعداد محدودی از سازندگان ارائه شده تا بتوانند پادکست های انگلیسی را به اسپانیایی ترجمه کنند. در هفته های آینده هم زبان فرانسوی و آلمانی به آن اضافه خواهد شد.